Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKarataş, Ahmet
dc.contributor.authorŞahin, Seda
dc.date.accessioned2024-02-05T15:58:30Z
dc.date.available2024-02-05T15:58:30Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn2147-8775
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21325/jotags.2023.1208
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1161121
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/14105
dc.description.abstractBir destinasyonun benzer özelliklere sahip diğer destinasyonlarla rekabet edebilmesi için destinasyonun sahip olduğu kaynaklarla beraber turistik tüketicilere sunduğu mal ve hizmetlerin tüketiciler tarafından nasıl algılandığı bilinmelidir. Çünkü algılanan risk ve olumsuz güvenlik algısı destinasyon seçim süreci ile tüketicilerin mal ve hizmet alımında satın alma davranışını etkileyebilmektedir. Bu çalışmanın amacı; turistik tüketicilerin risk algıları, güven algıları ve değer algıları arasındaki ilişkiyi ve söz konusu ilişkilerin destinasyon tercihine etkisini belirlemektir. Turistlerin destinasyona yönelik risk, güvenlik, değer algı düzeylerinin tespit edilmesi destinasyonel ürün planlanmasında ve destinasyonun pazarlanmasına katkı sağlaması açısından önemlidir. Antalya ilinde yürütülen bu araştırmada turistlerin destinasyona yönelik risk ve güvenlik algılarının algılanan değer ve destinasyon tercihine etki ettiği bulgulanmıştır.en_US
dc.description.abstractIt is important to know how the offered goods and services together with the resources are perceived by the consumers so that a destination can compete with other destinations with similar characteristics. Because negative perceptions related to risk and safety caused by the destination can affect the destination selection process and the purchasing behavior of consumers while purchasing goods and services. This study aims to determine the relationship between risk and safety perceptions of touristic consumers with their value perceptions and to reveal the effect of these relationships on destination preference. Determining the risk, safety, and value perception levels of tourists towards the destination is beneficial in terms of contributing to the evaluation of destination services, product planning, and marketing of the destination. The findings of this study, whose data were collected from the tourists visiting the province of Antalya with the convenience sampling method, show that the risk and safety perceptions of the tourists affect the perceived value and destination preference.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofJournal of Tourism and Gastronomy Studiesen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAlgılanan Risken_US
dc.subjectAlgılanan Değeren_US
dc.subjectGüvenlik Algısıen_US
dc.subjectDestinasyon Tercihien_US
dc.subjectPerceived Risken_US
dc.subjectPerceived Valueen_US
dc.subjectSafety Perceptionen_US
dc.subjectDestination Preference
dc.titleTuristlerin risk ve güvenlik algılarının algılanan değer ve destinasyon tercihine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of tourists’ perceptions of risk and security on perceived value and destination preferenceen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage580en_US
dc.identifier.endpage603en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - İdari Personel ve Öğrencien_US
dc.buozeltrdizinidealen_US]
dc.department-tempBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Bölümü, Balıkesir, Türkiye Balıkesir Üniversitesi, Turizm Fakültesi, Turizm Rehberliği Bölümü, Balıkesir, Türkiyeen_US
dc.identifier.trdizinid1161121en_US
dc.identifier.doi10.21325/jotags.2023.1208


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster