Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkkoç, Soner
dc.contributor.authorYıldırım, Hasan Hüseyin
dc.contributor.authorBuyruk Akbaba, Ayşe Nur
dc.contributor.authorKutbay, Ayşegül
dc.date.accessioned2025-04-21T10:12:17Z
dc.date.available2025-04-21T10:12:17Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.issn2564-7458
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.1526240
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/16985
dc.description.abstractÇalışmanın amacı, Balıkesir Üniversitesi Burhaniye Uygulamalı Bilimler Fakültesi Finans ve Bankacılık bölümünde öğrenim gören öğrencilerin finansal okuryazarlık, finansal stres ve finansal iyi olma seviyelerini ölçmektir. Ayrıca alınan finans eğitiminin sınıf düzeyine göre finansal okuryazarlık, finansal stres ve finansal iyi olma hali açısından anlamlı bir fark olup olmadığı araştırılmaktadır. Bu bağlamda internet ortamında hazırlanmış anket linki sınıflara teams uygulaması üzerinden ulaştırılmış ve gönüllü 189 öğrenci tarafından doldurulmuştur. Analizler SPSS 17 paket programında yapılmıştır. Analizlerde korelasyon, Tukey HSD test, Bonferroni test, sınıflar ve gruplar arası farklılıkları ve hipotez testi yapılmıştır. Elde edilen analiz sonuçlarına göre birinci sınıf öğrencilerinin finansal bilgilerinin diğer sınıflara göre düşük olduğu ve kendilerini daha fazla stresli hissettikleri görülmüştür. Ayrıca finansal bilgi arttıkça bireylerin kendini finansal yönden iyi hissetmedikleri de araştırmanın bir diğer çıktısıdıren_US
dc.description.abstractThe aim of the study is to measure the financial literacy, financial stress and financial well-being levels of students studying in the Finance and Banking Department of Burhaniye Faculty of Applied Sciences, Balikesir University. It is also investigated whether there is a significant difference in financial literacy, financial stress and financial well-being according to the level of the financial education received in terms of class. In this context, the survey link prepared in the internet environment was delivered to the classes via the teams application and filled by 189 volunteer students. The analyses were conducted in the SPSS 17 package program. Correlation, Tukey HSD test, Bonferroni test, differences between classes and groups and hypothesis testing were conducted in the analyses. According to the analysis results obtained, it was seen that the financial knowledge of first-year students was lower than other classes and they felt more stressed. In addition, another outcome of the study is that individuals do not feel financially well as financial knowledge increases.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSelçuk Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.29249/selcuksbmyd.1526240en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/us/*
dc.subjectFinansal Bilgien_US
dc.subjectFinansal Davranışen_US
dc.subjectFinansal Tutumen_US
dc.subjectFinansal Stresen_US
dc.subjectFinansal İyi Olma Halien_US
dc.subjectFinancial Knowledgeen_US
dc.subjectFinancial Behaviouren_US
dc.subjectFinancial Attitudeen_US
dc.subjectFinancial Stressen_US
dc.subjectFinancial Well-Beingen_US
dc.titleFinansal okuryazarlık ve finansal iyi olma hali alınan eğitimler sonucunda değişir mi? Finans ve bankacılık lisans programı öğrencileri üzerine ampirik bir çalışmaen_US
dc.title.alternativeDo financial literacy and financial well-being change as a result of training? An empirical study on finance and banking undergraduate program studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSelçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisien_US
dc.contributor.departmentBurhaniye Uygulamalı Bilimler Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-1907-2659en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-5840-8418en_US
dc.contributor.authorID0000-0003-4940-7138en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-3100-2928en_US
dc.identifier.volume27en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage696en_US
dc.identifier.endpage708en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess