Finansal okuryazarlık ve finansal iyi olma hali alınan eğitimler sonucunda değişir mi? Finans ve bankacılık lisans programı öğrencileri üzerine ampirik bir çalışma

Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/us/Tarih
2024Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Çalışmanın amacı, Balıkesir Üniversitesi Burhaniye Uygulamalı Bilimler Fakültesi Finans ve Bankacılık bölümünde
öğrenim gören öğrencilerin finansal okuryazarlık, finansal stres ve finansal iyi olma seviyelerini ölçmektir. Ayrıca alınan
finans eğitiminin sınıf düzeyine göre finansal okuryazarlık, finansal stres ve finansal iyi olma hali açısından anlamlı bir
fark olup olmadığı araştırılmaktadır. Bu bağlamda internet ortamında hazırlanmış anket linki sınıflara teams uygulaması
üzerinden ulaştırılmış ve gönüllü 189 öğrenci tarafından doldurulmuştur. Analizler SPSS 17 paket programında
yapılmıştır. Analizlerde korelasyon, Tukey HSD test, Bonferroni test, sınıflar ve gruplar arası farklılıkları ve hipotez testi
yapılmıştır. Elde edilen analiz sonuçlarına göre birinci sınıf öğrencilerinin finansal bilgilerinin diğer sınıflara göre düşük
olduğu ve kendilerini daha fazla stresli hissettikleri görülmüştür. Ayrıca finansal bilgi arttıkça bireylerin kendini finansal
yönden iyi hissetmedikleri de araştırmanın bir diğer çıktısıdır The aim of the study is to measure the financial literacy, financial stress and financial well-being levels of students
studying in the Finance and Banking Department of Burhaniye Faculty of Applied Sciences, Balikesir University. It is
also investigated whether there is a significant difference in financial literacy, financial stress and financial well-being
according to the level of the financial education received in terms of class. In this context, the survey link prepared in the
internet environment was delivered to the classes via the teams application and filled by 189 volunteer students. The
analyses were conducted in the SPSS 17 package program. Correlation, Tukey HSD test, Bonferroni test, differences
between classes and groups and hypothesis testing were conducted in the analyses. According to the analysis results
obtained, it was seen that the financial knowledge of first-year students was lower than other classes and they felt more
stressed. In addition, another outcome of the study is that individuals do not feel financially well as financial knowledge
increases.
Kaynak
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu DergisiCilt
27Sayı
2Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir:
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Üniversite öğrencilerinin finansal okuryazarlığı: Balıkesir Üniversitesi örneği
Ergün, Kutlu (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Dünyada finansal okuryazarlık konusunda gerçekleştirilen çalışmalar, Türkiye’de de bu konunun üniversiteler ve diğer kurumlar tarafından çalışma alanı olarak belirlenmesinin temelini oluşturmuştur. Bu çalışma, Balıkesir ... -
Mühendislerde finansal okuryazarlık ve para yönetimi becerileri: Bandırma ilçesi örneği
Çolak, Hilmi (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Finansal okuryazarlık ve para yönetimi becerileri özellikle 2008 ekonomik krizinden sonra dünyada ve ülkemizde üzerinde sıkça durulan, araştırma yapılan konulardan olmuştur. Literatürde öğrenciler, banka çalışanları, banka ... -
KOBİ'lerin sorunları ve çözüm önerileri; Bursa alan araştırması
Kahraman, Sibel (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Günümüzde Küçük Ve Orta Boy İşletmeler (KOBİ'ler), küreselleşmenin yarattığı şiddetli rekabet ortamında ulusal ekonomilerin gelişmesi ve korunmasında önemli bir role sahiptirler. Türkiye gibi gelişmekte olan ülkelerde ...