Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorEröz, Sibel Sü
dc.contributor.authorBozok, Düriye
dc.date.accessioned2025-04-15T07:21:55Z
dc.date.available2025-04-15T07:21:55Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.issn2587-0114 / 2148-1237
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.18.12.1007
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/16856
dc.descriptionBozok, Düriye (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractÜlke ekonomilerinde çay, sadece tarımsal bir ürün olmanın ötesinde bir kültür ögesidir. Farklı ülkelerde sunum ritüelleriyle, gelenekleriyle bir sanat ve yiyecek servisinin önemli bir parçası olan çayı, hem üreten hem de tüketen ülkeler ulusal kimliklerinin bir parçası olarak kabul etmişlerdir. Bu özellikleriyle de çay, sürdürülebilir ve doğaya dayalı çevre dostu turizm anlayışı çerçevesinde değerlendirilebilecek ve niş pazara sunulacak bir ürün olabilmektedir. Diğer taraftan Türkiye’nin 2023 Turizm Stratejisi incelendiğinde, turistik ürün çeşitlendirme ve kırsal turizmin geliştirilmesi konularına vurgu yapıldığı görülmektedir. Bu bağlamda da özellikle çayın ekim alanları olan Karadeniz Bölgesi’nin kırsal alanlarında kırsal turizmi tamamlayıcı önemli bir turizm aktörü olarak çay turizmi gelişim gösterebilir. Türkiye’de çay turizminin yenilikçi bir turizm çeşidi olarak uygulanması, Türk çayının ve Türk çay kültürünün dünyada tanıtılmasını sağlamasının yanı sıra ekonomik olarak da çay yetiştirilen bölgelere önemli katma değerler sunacak potansiyele sahiptir. Ayrıca ülkenin somut ve somut olmayan kültürel mirası da sürdürülebilir kılınacaktır. Karadeniz bölgesi özellikle Rize ili Türkiye’de çayın en çok yetiştirildiği ildir ve bölge halkı tarafından “yeşil altın” olarak adlandırılmaktadır. Bu sebeple çalışmada çay turizmi ile ilgili olarak bu ilin potansiyeli üzerinde durulmuş ve yapılan değerlendirmenin sonucunda Rize ilinin çay turizmi için son derece uygun bir il olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractTea in the economies of the countries is not only an agricultural product, but it is also a cultural element. The tea, which is an important part of an art and food service with its presentation rituals, traditions has been accepted in different countries as part of the national identity for both the producing and consuming countries. Tea with these characteristics, can be a product that can be evaluated with in the framework of sustainability and eco-friendly tourism that relies on nature and to be offered to the niche market. Conversely when Turkey’s Tourism Strategy 2023 is examined it is seen that the emphasise on the subjects are about the touristic product diversification and development of rural tourism. In this context, tea tourism can be develop as an important tourism actor complementary rural tourism in the rural areas of Black Sea Region, especially in the tea planting area. Implementation of tea tourism as an innovative tourism types in Turkey as well as the advertise Turkish tea and Turkish tea culture in the world, economically will provide significant added value to the tea cultivation regions. On the other hand, our tangible and intangible cultural heritage will be made sustainable. The Black Sea Region is particularly Rize province where the tea is the most widely cultivating product in Turkey and the region is referred to as “gren gold” by the community. Therefore, this study focuses on the potential of tea tourism in this province and as a result of the evaluation, it is reached that Rize province is a very suitable province for tea tourismen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTürk Kooperatifçilik Kurumuen_US
dc.relation.isversionof10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.18.12.1007en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/us/*
dc.subjectÇayen_US
dc.subjectÇay Turizmien_US
dc.subjectRizeen_US
dc.subjectTeaen_US
dc.subjectTea Tourismen_US
dc.titleÇay turizmi ve Rize ili potansiyelien_US
dc.title.alternativeTea tourism and potential of Rize provinceen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalÜçüncü Sektör Sosyal Ekonomien_US
dc.contributor.departmentTurizm Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0001-5735-9071en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-3703-6918en_US
dc.identifier.volume53en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1159en_US
dc.identifier.endpage1176en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess