Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzdemir, Sami sonat
dc.contributor.authorBozok, Düriye
dc.date.accessioned2025-04-15T07:19:50Z
dc.date.available2025-04-15T07:19:50Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.issn2528-9527 / 2528-9535
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.26466/opus.555643
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/16854
dc.description.abstractEtnik ve yöresel mutfağa ait unsurlar, turistlerin bir destinasyonu ziyaret etme davranışı geliştirmelerinde temel çekiciliklerden biri olarak ön plana çıkmaktadır. Söz konusuçekicilik unsurları olarak yöresel yiyecekleri ait olduğu destinasyona gitmeden deneyimlemenin turistlerde destinasyonu ziyaret niyeti oluşturup oluşturmadığının tespiti, bu çalışmanın temel amacını oluşturmaktadır. Bu kapsamda, Berlin’de faaliyet gösteren Türk restoranlarını ziyaret eden Almanlar çalışmanın evreni olarak belirlenmiştir. Bu kapsamda çalışmaya katılanların demografik özellikleri ortaya konulmuş ve bu özelliklerin Türkiye’yi ziyaret etme niyetlerini ne şekilde farklılaştırdığı analiz edilmeye çalışılmıştır. Elde edilen sonuçlar, yaş, cinsiyet, Türkiye’yi daha önce ziyaret etmiş olma ve kalış süreleri değişkenlerinin, çalışmaya katılan Almanların Türkiye’yi ziyaret etme niyetleri üzerinde farklılık yarattığını ortaya koymaktadır. Bu sonuçlara göre, Türkiye’yi daha önce ziyaret etmeyen katılımcılar, Türk restoranlarını deneyimlemesinin ardından daha yüksek bir oranda Türkiye’ye ziyaret niyeti geliştirmektedir. Bununla birlikte, Türkiye’yi hâlihazırda ziyaret etmiş olan katılımcılar ile bu ziyaretlerin süresi 10 gece ve üzeri olan katılımcıların ziyaret niyetlerinin düşük olduğu ortaya çıkmaktadır.en_US
dc.description.abstractThe elements of ethnic and regional cuisine come to the forefront as one of the main attractions for tourists to develop visiting intention to a destination. The main purpose of this study is to determine whether or not the local food experience intends tourists visit a destination, by having the regional food out of the destination. In this context, the Germans who visited Turkish restaurants in Berlin were identified as the universe of the study. In this context, the effects of demographic features that differentiate the visiting intention of tourists analyzed. Due to the obtained results, age, gender, previous visits and duration of visits create differences on Germans who participated in the study over the intention of visiting Turkey. According to these results, participants who have not visited Turkey before, developing a higher rate of intention to visit Turkey after experiencing Turkish restaurants in Berlin. However, the participants that have visited Turkey before and stay 10 nights and more, develop lower level intentions to visit Turkeyen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİdeal Kent Yayınlarıen_US
dc.relation.isversionof10.26466/opus.555643en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDemografik Özellikleren_US
dc.subjectZiyaret Niyetien_US
dc.subjectTürk Restoranlarıen_US
dc.subjectBerlinen_US
dc.subjectDemographic Characteristicsen_US
dc.subjectVisiting Intentionen_US
dc.subjectTurkish Restaurantsen_US
dc.titleBerlin’deki Türk restoranlarını ziyaret eden Almanların demografik özelliklerine göre destinasyonu ziyaret etme niyetlerinin değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of the ıntention to visit the destination according to demographic characteristics of Germans visiting Turkish restaurants in Berlinen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalOPUS Toplum Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentTurizm Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0003-4796-6083en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-3703-6918en_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue18en_US
dc.identifier.startpage1310en_US
dc.identifier.endpage1324en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster