Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorSüzer, Özkan
dc.contributor.authorCan, Cansel
dc.contributor.authorÇetinkaya, Tolga
dc.contributor.authorGirgin, Göksel Kemal
dc.date.accessioned2025-04-15T06:08:31Z
dc.date.available2025-04-15T06:08:31Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.isbn978-605-80546-5-3
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/16830
dc.descriptionGirgin, Göksel Kemal (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractSon dönemlerde yaşanan sosyo-politik gelişmeler, gelişen iletişim araçları vb. nedenlerle gastronomiye olan ilgi artarak odak noktası haline gelmiştir. Bir destinasyonun pazarlanması sürecinde önemli bir bileşen olan gastronomide, yerel mutfaklar ve yerel kültürler gastronomi deneyimini oluşturan en önemli bileşenlerden biri olarak değerlendirilmektedir. Gün geçtikçe artan yerelliği deneme olgusu, turistlerin ziyaret ettikleri veya etmek istedikleri destinasyonlar hakkında bilgi edinme ihtiyaçlarını da beraberinde getirmektedir. Her ne kadar günümüzde online tanıtım platformları önemli ölçüde turistlerin bilgi edinme ihtiyacına cevap vermeye yönelik olarak geliştirilse de basılı tanıtım materyalleri hala en önemli bilgi kaynakları olarak karşımıza çıkmakta, özellikle gittikleri destinasyonlar hakkında koleksiyon yapmak isteyen turistlerin ilk olarak başvurdukları bir araç olmaktadır. Bu bağlamda bir turist, bir destinasyonla ilgili ilk izlenimini, deneyimini ilgili materyaller aracılığı ile gerçekleştirmektedir. Bu açıdan düşünüldüğünde yazılı ve görsel tanıtım materyallerinin önemli olduğunu söylemek mümkündür. Çalışmada UNESCO Yaratıcı Şehirler Ağı tarafından Gastronomi alanında tescil edilmiş kentler arasında olan Gaziantep ve Hatay illerinin tanıtım materyallerine odaklanılmıştır. Gaziantep ve Hatay İl Kültür ve Turizm Müdürlükleri ile iletişime geçerek tanıtım materyalleri toplanmış ve daha önce yapılan çalışmalar incelenerek bu materyaller içerik analizine tabi tutulmuştur. İlgili analiz aracılığıyla, gastronomi alanında tescil edilen bu destinasyonların gastronomik niteliklerinin, tanıtım materyallerinde ne şekilde temsil edildiğini ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Çalışmanın veri toplama süreci 2021 yılında 2 şehir (Gaziantep, Hatay) üzerinden gerçekleştirilmiştir. Çeşitli kısıtlardan ötürü 3. gastronomi şehri olan Afyon çalışmaya dahil edilememiştir. Gerçekleştirilen inceleme sonucunda, tespit edilen güçlü ve zayıf yönler belirlenmiş ve çeşitli öneriler geliştirilmiştir.en_US
dc.description.abstractRecent socio-political developments, developing communication tools, etc. For these reasons, the interest in gastronomy has become an increasing focus. In gastronomy, which is an important component in the marketing process of a destination, local cuisines and local cultures are considered as one of the most important components that make up the gastronomic experience. The phenomenon of trying locality, which is increasing day by day, brings with it the need of tourists to obtain information about the destinations they visit or want to visit. Although online promotion platforms have been developed to meet the information needs of tourists today, printed promotional materials still appear as the most important information sources, they are the first tool used by tourists who want to collect collections about the destinations they visit. In this context, a tourist makes his first impression and experience of a destination through relevant materials. From this point of view, it is possible to say that written and visual promotional materials are important. The study focuses on the promotional materials of Gaziantep and Hatay, which are among the cities registered in the field of Gastronomy by UNESCO Creative Cities Network. By contacting Gaziantep and Hatay Provincial Directorates of Culture and Tourism, promotional materials were collected, previous studies were examined and these materials were subjected to content analysis. Through the related analysis, it is aimed to reveal how the gastronomic qualities of these destinations registered in the field of gastronomy are represented in the promotional materials. The data collection process of the study was carried out in 2 cities (Gaziantep, Hatay) in 2021. Due to various constraints, Afyon, the 3rd gastronomy city, could not be included in the study. As a result of the examination, the identified strengths and weaknesses were determined, and various suggestions were developed.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAmasya Üniversitesi Yayınlarıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGastronomi Turizmien_US
dc.subjectDestinasyon Pazarlamasıen_US
dc.subjectGaziantepen_US
dc.subjectHatayen_US
dc.subjectGastronomy Tourismen_US
dc.subjectDestination Marketingen_US
dc.subjectGaziantepen_US
dc.subjectHatayen_US
dc.titleTanıtım materyallerinin yerel mutfak unsurları bakımından incelenmesi: UNESCO gastronomi kentleri Hatay ve Gaziantep özelinde bir değerlendirmeen_US
dc.title.alternativeInvestigation of promotional materials with respect to local cuisine features: The evaluations of gastronomic cities of Hatay and Gaziantepen_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.relation.journalI. International Tourism And Culinary Conferenceen_US
dc.contributor.departmentTurizm Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-6086-4543en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-8858-3092en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-9000-5256en_US
dc.identifier.startpage312en_US
dc.identifier.endpage328en_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record