Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGirgin, Göksel Kemal
dc.date.accessioned2025-04-14T13:08:21Z
dc.date.available2025-04-14T13:08:21Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.issn1302-8545
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/16815
dc.description.abstractTuristleri seyahate iten ya da seyahat edecekleri ülkeleri seçerken önemli kriterlerden biri de gidecekleri ülkelerin sahip oldukları kültürel değerlerdir. Mutfak kültürü de bu değerler içerisinde önemli bir kültürel çekicilik unsuru olarak karşımıza çıkmaktadır. Türk mutfağının sahip olduğu mutfak kültürü zenginliği de Türkiye’ye önemli rekabet avantajı sağlamaktadır. Yapılan bu çalışmanın amacı, Türkiye’yi ziyaret eden turistlerin yerel gıdaların tüketilmesine yönelik motivasyonlarını belirlemektir. Bu amaçla Türkiye’nin en önemli turistik destinasyonlarından biri olan Antalya şehrini ziyaret eden 181 Alman ve 280 Rus turiste anket uygulanmıştır. Araştırma sonucunda turistleri yerel gıda tüketmelerine yönelten motivasyonların beş faktör (kültürel deneyim, kişilerarası ilişki, sağlık kaygısı, heyecan ve duyusal çekicilik) altında toplandığı belirlenmiştir. Araştırmada ayrıca yerel gıda tüketim motivasyonlarına verilen önemin, turistlerin sosyo-demografik özelliklerine göre farklılık gösterdiği de tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractOne of the important criteria when choosing the countries that tourists travel or travel to is the cultural values they have. Culinary culture emerges as an important element of cultural attraction within these values. Culinary culture’s richness of Turkish cuisine has also provided significant competitive advantage to Turkey. The aim of this paper is to examine the motivation of the tourists who visited Turkey for the consumption of local food. For this purpose, the survey was applied to 181 German and 280 Russian tourists who visited Antalya that is the most important tourist destination of Turkey. As a result of the research, it was determined that the motivations for tourists to consume local food were collected under five factors (cultural experience, interpersonal relation, health concern, excitement and sensory appeal). The research also found that the main theme given to local food consumption motivations varies according to the socio-demographic characteristics of tourists.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAtaturk Universityen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGastronomien_US
dc.subjectYerel Gıdaen_US
dc.subjectYerel Mutfaken_US
dc.subjectTurist Motivasyonlarıen_US
dc.subjectGastronomyen_US
dc.subjectLocal Fooden_US
dc.subjectLocal Cuisineen_US
dc.subjectTourist Motivationsen_US
dc.titleYerel gıdaların tüketilmesine yönelik turist motivasyonlarının ölçülmesi: Antalya’da bir uygulamaen_US
dc.title.alternativeMeasurement of tourist motivations for local foods consumption: An application in Antalyaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentTurizm Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-9000-5256en_US
dc.identifier.volume22en_US
dc.identifier.issueÖzel Sayıen_US
dc.identifier.startpage293en_US
dc.identifier.endpage810en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster