Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞahin, Candan
dc.contributor.authorGirgin, Göksel Kemal
dc.date.accessioned2025-04-14T12:44:08Z
dc.date.available2025-04-14T12:44:08Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.issn2717-7092
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/16809
dc.description.abstractÖzellikle son yıllarda bir destinasyonun sahip olduğu gastronomik değer ve destinasyonun çekiciliği arasındaki ilişki giderek kuvvetlenmiştir. Çalışmanın amacı, gastronominin destinasyon markalaşmasındaki önemini ortaya koyarak Balıkesir İl sınırları içerisinde yer alan Havran ilçesinin gastronomi turizmi potansiyelini değerlendirmek ve bu potansiyeli harekete geçirmek için öneriler geliştirmektir. Araştırma kapsamında; verilerin elde edilmesinde nitel veri toplama yöntemlerinden görüşme tekniği kullanılmıştır. Bu kapsamda yerel yönetimler, kamu kurumları, sivil toplum kuruluşları temsilcileri, akademisyenler, işletme yöneticileri ve işletme çalışanlarından oluşan toplam 14 kişiyle görüşme yapılmıştır. Araştırma sonucunda Havran’ın gastronomi destinasyonu olabilecek potansiyele sahip olduğu ancak mevcut durumda potansiyelin yeterince kullanılmadığı sonucuna varılmıştır. Havran’ın gastronomi turizmi potansiyelinin harekete geçirilmesi için ilgili paydaşlara ve özellikle yerel yönetime önemli görevler düştüğü belirlenmiştir. Araştırma kapsamında uzman görüşleri alınarak tamamen özgün yöntemle hazırlanan gastronomi turizmi potansiyelinin değerlendirilmesine yönelik görüşme formu başka destinasyonlar için gerçekleştirilecek bilimsel çalışmalar için yol gösterici olacaktır. Ayrıca çalışmanın hazırlık aşamasında yapılan taramalarda Havran’ın gastronomi turizmi potansiyelinin değerlendirilmesine yönelik herhangi bir çalışmaya rastlanmamıştır. Bu açıdan araştırma, ilçenin gastronomi turizmi potansiyelinin bütüncül bakış açısıyla ortaya konulması konusunda literatürdeki boşluğu giderecek niteliktedir. Araştırma, farklı kesimlerden paydaşların perspektiflerini bir araya getirmesi yönüyle de bölgede gastronomi turizminin geliştirilmesinde pratiğe yönelik geniş bakış açılı, somut öneriler sunmaktadır.en_US
dc.description.abstractEspecially in recent years, the relationship between the gastronomic value of a destination and the attractiveness of the destination has become increasingly stronger. The aim of the study is to evaluate the gastronomy tourism potential of Havran district, located within the borders of Balıkesir Province, by revealing the importance of gastronomy in destination branding and to develop suggestions to activate this potential. Within the scope of the research; Interview technique, one of the qualitative data collection methods, was used to obtain the data. In this context, a total of 14 people were interviewed, including representatives of local governments, public institutions, nongovernmental organizations, academics, business managers and business employees. As a result of the research, it was concluded that Havran has the potential to be a gastronomy destination, but the potential is not used enough in the current situation. It has been determined that relevant stakeholders, and especially the local government, have important duties in activating Havran's gastronomy tourism potential. The interview form for the evaluation of gastronomy tourism potential, prepared with a completely original method by taking expert opinions within the scope of the research, will be a guide for scientific studies to be carried out for other destinations. In addition, in the scans carried out during the preparation phase of the study, no studies were found to evaluate the gastronomy tourism potential of Havran. In this respect, the research is capable of filling the gap in the literature on revealing the gastronomy tourism potential of the district from a holistic perspective. By bringing together the perspectives of stakeholders from different segments, the research offers concrete suggestions with a broad perspective for practice in the development of gastronomy tourism in the region.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKarabük Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDestinasyon Markalaşmasıen_US
dc.subjectGastronomi Turizmien_US
dc.subjectGastronomi Turistien_US
dc.subjectBalıkesiren_US
dc.subjectHavranen_US
dc.subjectDestination Brandingen_US
dc.subjectGastronomy Tourismen_US
dc.subjectGastronomy Touristen_US
dc.titleDestinasyon markalaşmasinda gastronominin önemi: Havran ilçesine yönelik bir araştirmaen_US
dc.title.alternativeThe importance of gastronomy in destination branding: A research on Havran districten_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalJournal of Humanities and Tourism Researchen_US
dc.contributor.departmentTurizm Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0009-0006-0787-3869en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-9000-5256en_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage288en_US
dc.identifier.endpage310en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - İdari Personel ve Öğrencien_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster