Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKöroğlu, Özlem
dc.contributor.authorMutlu, Hasret Ulusoy
dc.contributor.authorAvcıkurt, Cevdet
dc.date.accessioned2025-02-14T09:54:33Z
dc.date.available2025-02-14T09:54:33Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.issn2149-1690
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/16050
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, turizm rehberliği eğitimi alan öğrencilerin kültürel miras kavramına ilişkin algılarının ortaya çıkarılmasıdır. Bu amaç doğrultusunda metafor yorumlamaya başvurulmuştur. Araştırmada her bir öğrencinin kültürel miras kavramına yönelik bir metafor üretmesi beklenmiştir. Araştırmanın verileri, 2016-2017 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Balıkesir Üniversitesi Turizm Fakültesi Turizm Rehberliği Bölümü’nde tüm sınıflarda öğrenim gören 284 öğrenciden elde edilmiştir. Ancak veriler değerlendirilirken: metafor belirtilmeyen, metafor belirtilmiş olsa da nedeni belirtilmeyen ve anlamsız metafor belirten toplam 22 form elenerek araştırmanın kapsamı dışına bırakılmış ve analizler 262 form üzerinden gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji deseni kullanılmıştır; bulgular yüzde ve frekans değerleri ile ortaya konmuştur. Öğrencilerden toplanan verilerin analiz edilmesi sonucunda 106 metafor ve bu metaforların içerdikleri ortak özelliklerine göre gruplandırılmasıyla oluşan altı kategori tespit edilmiştir. Çalışmada kültürel miras kavramına yönelik en fazla “hazine” metaforunun üretildiği belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of the study is to elucidate the perceptions of the cultural heritage concept of the students who have tourism guidance education. For this purpose, metaphor interpretation has been appealed. In the research, each students was expected to generate a metaphor for the concept of cultural heritage. The data of the study were obtained from 284 students who are studying in all classes at Balikesir University Tourism Faculty Tourism Guiding Department during 2016-2017 year, spring semester. Nevertheless, 22 forms were excluded because of the fact that they are not included any metaphor, any cause and included meaningless metaphor. Analyzes were carried out with 262 forms. In this research, the phenomenology design, one of the qualitative research methods, was used; the findings are revealed with the frequency and percentage values. As a result of analyzing the data collected from the students, six categories were determined by classifying according to 106 metaphor and their common features. In the study, “treasure” is the most produced metaphor among the metaphors for the concept of cultural heritage.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMuharrem Tunaen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTurizm Rehberliği Öğrencilerien_US
dc.subjectKültürel Mirasen_US
dc.subjectKültürel Miras Algısıen_US
dc.subjectMetafor Analizien_US
dc.subjectTourism Guiding Studentsen_US
dc.subjectCultural Heritageen_US
dc.subjectCultural Heritage Perceptionen_US
dc.subjectMetaphor Analysisen_US
dc.titleKültürel miras kavramına ilişkin algıların metafor analizi yoluyla incelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTurizm Akademik Dergisien_US
dc.contributor.departmentTurizm Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-3974-6120en_US
dc.contributor.authorID0000-0003-1633-6804en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-9169-9763en_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage98en_US
dc.identifier.endpage113en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster