Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSarıoğlan, Mehmet
dc.contributor.authorAvcıkurt, Cevdet
dc.contributor.authorOflaz, Musa
dc.date.accessioned2025-02-12T09:26:45Z
dc.date.available2025-02-12T09:26:45Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.issn2147-8775
dc.identifier.urihttps://doi.org/ 10.21325/jotags.2020.708
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/15985
dc.description.abstractGünümüzde klasik turizm alanları; teknoloji, konfor, sağlık ve en önemlisi üründe çeşitlilik olgusunu etkin şekilde karşılayamaması, destinasyonların fiziksel kapasitesinin aşılması sorununu ortaya çıkarmıştır. Son yıllarda farklı çekim özelliklerine sahip turistik destinasyonlarda her geçen gün daha çok tercih edilir hale gelmiştir. Bu olgulardan biri de gastronomi turizmi içerisinde yer alan helal gastronomi alanıdır. Çünkü İslami toplumlarda yaşanan ekonomik, sosyal gelişmeler ile sınırların ortadan kalkması ve değişen pazar koşulları sonucunda, dünya nimetlerinden daha fazla yararlanmak isteyen mütedeyyin müşteri profilini ortaya çıkarmıştır. Bu kapsamda çalışmanın amacı her yönüyle farklı medeniyetlerden izler taşıyan, kültür zenginlikleriyle dolu Türkiye'nin sahip olduğu bu çeşitli yapıyı helal gastronomiyle birleştirmek suretiyle dünya gastronomi turizmi pazarından önemli bir pay alabilirliğini ortaya çıkarmaktadır. Çalışma İstanbul, Muğla, Antalya ve İzmir’e, Doğu, Ortadoğu ve Arap yarımadasından gelen yabancı ziyaretçilere yönelik olarak gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada helal gıda ve helal gastronomi olgusunun bu yaklaşımın temel değişkenlerinden birisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractToday, classical tourism areas are; technology, comfort, health and, most importantly, the fact that it cannot meet the concept of diversity in the product has raised the problem of exceeding the physical capacity of destinations. In recent years, it has become more and more preferred in touristic destinations with different attraction features. One of these cases is the halal gastronomic field that takes place in gastronomic tourism. Because the economic and social developments in Islamic societies, the boundaries disappeared and as a result of changing market conditions, it has created the customer profile of the client who wants to benefit more from the blessings of the world. In this context, the aim of this study bears traces of different civilizations in all aspects, owned by Turkey's full of cultural richness of these various structures reveals a significant share breathability of the couple by the world of gastronomy tourism market with halal gastronomes. The study was carried out for foreign visitors from the East, Middle East and Arabian peninsula to Istanbul, Muğla, Antalya and Izmir. In this study, it is concluded that halal food and halal gastronomy phenomenon is one of the main variables of this approach.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİrfan Yazıcıoğluen_US
dc.relation.isversionof10.21325/jotags.2020.708en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHelal Gastronomien_US
dc.subjectHelal Gıdaen_US
dc.subjectDestinasyon Seçimien_US
dc.subjectHalal Gastronomyen_US
dc.subjectHalal Fooden_US
dc.subjectDestination Selectionen_US
dc.titleYabancı turistlerin destinasyon tercihlerinde helal gastronomi konseptinin önemine yönelik bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeA research on the importance of the halal gastronomy concept in the destination preferences of foreign touristsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalJournal of Tourism and Gastronomy Studiesen_US
dc.contributor.departmentTurizm Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0003-4343-1225en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-9169-9763en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-8132-1081en_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage609en_US
dc.identifier.endpage621en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster