Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDemirbulat, Özge Güdü
dc.contributor.authorAymankuy, Yusuf
dc.contributor.authorKaragöz, İrem Ceylan
dc.contributor.authorAymankuy, Şimal Yakut
dc.date.accessioned2025-02-10T06:31:20Z
dc.date.available2025-02-10T06:31:20Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.issn2148-2489
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/15935
dc.description.abstractBu araştırma; turizm rehberliği alanında mesleki eğitim veren akademisyenlerin görev yaptıkları ve ders verdikleri bölüm ile ilgili, eğitim, öğretim vb. mesleki formasyonlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda; Türkiye’de lisans düzeyindeki yükseköğretim kurumlarının turizm rehberliği bölümlerinde görev yapan akademisyenlerin, akademik özgeçmişleri incelenmiştir. Tarama modeliyle tasarlanan bu araştırmaya, üniversitelerin yalnızca lisans düzeyindeki yükseköğretim kurumlarının turizm rehberliği bölümleri bünyesinde görev yapan akademisyenler dahil edilmiştir. Araştırma kapsamında, 2017 ÖSYS (Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi) Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu incelenmiş, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında turizm rehberliği bölümüne öğrenci kabul eden fakülte ve yüksekokulların listesi çıkarılmıştır. Söz konusu listeye göre, fakülte ve yüksekokulların internet siteleri taranarak, öğretim elemanı ve yardımcılarının (akademisyenlerin) isimlerine ulaşılmıştır. Akademisyenlerin özgeçmişlerine ulaşabilmek için YÖK AKADEMİK sisteminden yararlanılmıştır. Araştırma bulgularına göre; Türkiye’de 2017-2018 eğitim-öğretim yılında lisans düzeyindeki turizm rehberliği eğitimi, 18 ilde, 22 üniversitede (3’ü vakıf üniversitesi) ve 24 fakülte/yüksekokulda verilmektedir. Türkiye’de lisans düzeyindeki yükseköğretim kurumlarının turizm rehberliği bölümlerinde 137 akademisyen görev yapmaktadır. Akademisyenlerin lisans, yüksek lisans ve doktora mezuniyetleri incelendiğinde; büyük çoğunluğunun turizm ile ilgili herhangi bir yükseköğretim programından/bölümünden mezun oldukları tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine academicians’ education and professional formations related to the department they work. In accordance with this purpose; academicians’, working in the tourism guidance department of higher education institutions at the undergraduate level in Turkey, academic background were examined. This research, which was designed by the screening model, included academicians who work in the tourism guidance departments of universities only at undergraduate level higher education institutions. Within the scope of the research, 2017 ÖSYS (Student Selection and Placement System) Guide to Higher Education Programs and Quotas were examined and a list of faculties and vocational schools accepting students in the tourism guidance program in the academic year 2017- 2018 was issued. According to the list, the websites of faculties and schools were scanned and the names of teaching staff and assistants (academicians) were reached. In order to reach the resume of academicians, YÖK ACADEMIC system was used. According to research findings; tourism guidance training in the 2017-2018 academic year at the undergraduate level are given in 18 provinces, 22 universities (3 private universities) and 24 faculty in Turkey. 137 academicians work at the department of tourism guidance in higher education institutions. When graduates, masters and doctoral graduates of academicians are examined; it has been determined that the vast majority have graduated from any higher education program/department.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherEsra Ayaşen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTurizm Rehberliğien_US
dc.subjectTurizm Rehberliği Eğitimien_US
dc.subjectAkademik Özgeçmişen_US
dc.subjectTourism Guidanceen_US
dc.subjectTourism Guidance Trainingen_US
dc.subjectAcademic Resumeen_US
dc.titleTürkiye’de lisans düzeyindeki turizm rehberliği bölümlerinde görev yapan akademisyenlerin akademik özgeçmişlerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of academic resume of academicians working in tourism guidance department of undergraduate degree in Turkeyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalThe Journal of Academic Social Scienceen_US
dc.contributor.departmentTurizm Fakültesien_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue70en_US
dc.identifier.startpage355en_US
dc.identifier.endpage367en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster