Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaya, Ramazan
dc.contributor.authorUyangör, Nihat
dc.date.accessioned2025-02-06T10:31:48Z
dc.date.available2025-02-06T10:31:48Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.issn1301-5265 / 2651-4974
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.31795/baunsobed.1507229
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/15920
dc.descriptionUyangör, Nihat (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractThis study aims to examine the trends of theses on the difficulties experienced in the implementation of curricula in the field of educational sciences in Türkiye between 2018 and 2024. In this context, a total of 72 graduate theses in the National Thesis Center of the Council of Higher Education (YÖK) completed between 2018 and 2024 were analysed. This study was conducted as a case study, one of the qualitative research designs. A descriptive analysis technique was used to analyse the data. An evaluation form was prepared to be used within the scope of the research, and the accessed theses were analysed according to this form. The subheadings in the form consist of information about the thesis (year, university, level of education), method and model used, data collection tools, and sample/study group. According to the findings of the research, it was determined that the theses on the implementation of curricula from 2018, when the curricula were updated, were mostly published in 2019, theses were conducted in 39 universities, theses were mostly published at the master's degree, and the highest number of theses were produced at Gazi University (7). In this context, theses examined were evaluated according to the criteria, and common and differentiating results were included in the study. In the research, it is seen that the theses on the difficulties experienced in the implementation of curricula are concentrated on the themes of ‘challenges caused by the elements and structure of the curriculum’, ‘ challenges caused by school and budget’, ‘ challenges caused by students’ and ‘ challenges caused by communication and pre-service/in-service training’. Some suggestions were made to researchers for future studies to examine the difficulties experienced in the implementation of curricula.en_US
dc.description.abstractBu araştırma, 2018-2024 yılları arasında Türkiye'de eğitim bilimleri alanında öğretim programlarının uygulanmasında karşılaşılan güçlükler üzerine yapılmış tezlerin eğilimlerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu kapsamda Yükseköğretim Kurulu’na (YÖK) ait Ulusal Tez Merkezi’nde yer alan ve 2018-2024 yılları arasında tamamlanmış toplam 72 tez analiz edilmiştir. Bu çalışmada, nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırma kapsamında veri toplamak için bir değerlendirme formu geliştirilmiş ve elde edilen tezler bu form doğrultusunda incelenmiştir. Değerlendirme formunda, tez bilgileri (yıl, üniversite, eğitim kademesi), kullanılan yöntem ve model, veri toplama araçları ve örneklem/çalışma grubu gibi alt başlıklar yer almaktadır. Araştırma bulguları, öğretim programlarının güncellendiği 2018 yılından itibaren, uygulamada karşılaşılan güçlüklerin tespitine yönelik tezlerin en çok 2019 yılında yayınlandığını göstermektedir. Konuyla ilgili 39 üniversitede tez çalışması yapıldığı, tezlerin çoğunlukla yüksek lisans düzeyinde olduğu ve en fazla tezin Gazi Üniversitesi'nde (7 adet) üretildiği belirlenmiştir. Araştırma kapsamında tezlerde elde edilen verilerin en çok nitel araştırma yöntemiyle ve öğretmenlerden oluşan örneklem/çalışma gruplarından elde edildiği belirlenmiştir. Bu bağlamda incelenen tezler, kriterlere göre değerlendirilerek ortak ve farklılaşan sonuçlara çalışmada yer verilmiştir. Araştırma doğrultusunda öğretim programlarının uygulanmasında yaşanan güçlüklere yönelik tezlerin; “öğretim programının öğeleri ve yapısı kaynaklı güçlükler”, “okul ve bütçe kaynaklı güçlükler”, “öğrenci kaynaklı güçlükler” ve “iletişim ve hizmet öncesi/içi eğitim kaynaklı güçlükler” temalarında yoğunlaştığı görülmektedir. Öğretim programlarının uygulanmasında karşılaşılan güçlüklerin tespitine yönelik gelecekteki araştırmalar için araştırmacılara bazı öneriler sunulmuştur.en_US
dc.description.sponsorshipBalıkesir Üniversitesi Bilimsel Araştırmalar Projeler Birimi 2023/098en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.31795/baunsobed.1507229en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCurriculum Developmenten_US
dc.subjectAdherence to Curriculumen_US
dc.subjectDifficulties in Implementationen_US
dc.subjectProgram Geliştirmeen_US
dc.subjectPrograma Bağlılıken_US
dc.subjectUygulamada Güçlükleren_US
dc.titleAn examination of theses related to the difficulties experienced in the implementation of curricula in Türkiye (2018 - 2024)en_US
dc.title.alternativeTürkiye’de öğretim programlarının uygulanmasında yaşanan güçlüklerle ilgili yayınlanmış tezlerin incelenmesi (2018-2024)en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0001-8652-3846en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-4814-3866en_US
dc.identifier.volume27en_US
dc.identifier.issue51-1en_US
dc.identifier.startpage15en_US
dc.identifier.endpage29en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster