Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaramete, Ayşen
dc.contributor.authorOlpak, Tarık
dc.date.accessioned2024-12-04T08:55:14Z
dc.date.available2024-12-04T08:55:14Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.issn1307-6086
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17522/balikesirnef.1378877
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/15400
dc.descriptionKaramete, Ayşen Balikesir Authoren_US
dc.description.abstractToday, due to the developing technologies and compulsory reasons such as pandemics, some educational activities are performed through distance education. For these activities, which are mostly carried out online through computers, tablets, and mobile phones, to be effective, they must address the needs and changing characteristics of the students. In this context, the aim of the research was to examine whether there is a relationship between the self-efficacy perceptions of gifted students regarding their computational thinking skills and information technology. The sample consisted of 130 secondary school students studying via distance education in Science and Art Centers in Balıkesir in the 2020-2021 academic year. As a result of the analyses, it was observed that the gifted students’ computational thinking and information technology self-efficacy perceptions were above the average and there was a high positive correlation between them.en_US
dc.description.abstractGünümüzde gelişen teknolojinin etkisi ve salgın hastalıklar gibi zorunlu sebepler nedeniyle eğitim ve öğretim faaliyetleri uzaktan eğitim yoluyla yapılabilmektedir. Çoğunlukla bilgisayar, tablet ve internet gibi teknolojik araçlarla gerçekleştirilen bu etkinliklerin etkili olabilmesi için öğrencilerin ihtiyaçlarına ve değişen özelliklerine hitap edebilmesi gerekmektedir. Bu bağlamda araştırmanın amacı üstün yetenekli öğrencilerin bilişimsel düşünme becerilerine ilişkin öz yeterlik algıları ile bilişim teknolojileri öz yeterlik algıları arasında bir ilişki olup olmadığını incelemektir. Örneklemi 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Balıkesir ili Bilim ve Sanat Merkezlerinde uzaktan eğitim yoluyla öğrenim gören 130 ortaokul öğrencisinden oluşmaktadır. Yapılan analizler sonucunda üstün yetenekli öğrencilerin bilişimsel düşünme ve bilişim teknolojileri öz-yeterlik algılarının ortalamanın üzerinde olduğu ve aralarında yüksek düzeyde pozitif korelasyon olduğu görülmüştür.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherBalıkesir Üniv. Necatibey Eğitim Fak.en_US
dc.relation.isversionof10.17522/balikesirnef.1378877en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectComputational Thinkingen_US
dc.subjectSpecial Talented Studentsen_US
dc.subjectİnformation Technology Self-Efficacyen_US
dc.subjectÖzel Yetenekli Öğrencileren_US
dc.subjectBilişimsel Düşünmeen_US
dc.subjectBilgi Teknolojileri Öz Yeterliliğien_US
dc.titleThe relationship between gifted students' self-efficacy perceptions of computational thinking skills and information technologies self-efficacy perceptionsen_US
dc.title.alternativeÖzel yetenekli öğrencilerin bilgi işlemsel düşünme becerisine yönelik öz-yeterlik algıları ve bilişim teknolojileri öz-yeterlik algıları ilişkisinin incelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalNecatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0001-8442-2080en_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage148en_US
dc.identifier.endpage174en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster