Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaya, Ramazan
dc.contributor.authorGünal, Hasan
dc.date.accessioned2023-10-04T10:10:50Z
dc.date.available2023-10-04T10:10:50Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.issn1302-9967
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.14812/cufej.1024209
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/13462
dc.descriptionGünal, Hasan (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to reveal history students’ regarding the importance of knowing how history is written. The study was carried out with a qualitative methodology in particular basic qualitative research design. The research was carried out with 80 senior students in the department of history and taking pedagogical formation training at two universities located in the east of Turkey in 2017-2018 academic year. The data were collected via both interview and open-ended questions. The results revealed that most of the students do not read any books about historical methodology outside the classroom and show interest in this field. Nearly all of the participants considered it necessary for the students studying in the history department to know how history is written, due to the many contributions they will provide, especially in to do the academic career. More than half of the participants stated that in order to learn history more accurately and to prevent believing in unfounded things, it is necessary for other segments of the society to know how history is written.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; tarih bölümü öğrencilerinin, tarihin nasıl yazıldığını bilmenin önemine yönelik farkındalıklarını ortaya koymaktır. Araştırma nitel metodoloji kapsamında temel nitel araştırma deseniyle yürütülmüştür. Araştırma, 2017-2018 eğitim öğretim yılında, Türkiye’nin doğusunda bulunan iki üniversitenin tarih bölümü son sınıflarında okuyan ve aynı zamanda pedagojik formasyon eğitimi alan öğrencilerle gerçekleştirilmiştir. Veriler, hem görüşme hem de açık uçlu soru formuyla toplanmıştır. Elde edilen bulgular katılımcıların büyük çoğunluğunun ders dışında tarih metodolojisi alanına yönelik herhangi bir kitap okumadıklarını ve bu alana ilgisiz kaldıklarını ortaya koymaktadır. Katılımcıların neredeyse tamamı başta akademik kariyere yardımcı olmak üzere sağlayacağı birçok katkıdan dolayı tarih bölümünde okuyan öğrencilerin tarihin nasıl yazıldığını bilmelerini gerekli görmüştür. Katılımcıların yarısından fazlası da tarihi daha doğru bir şekilde öğrenebilmek ve asılsız şeylere inanmanın önüne geçmek gerekçeleriyle toplumun diğer kesimlerinin de tarihin nasıl yazıldığını bilmesini gerekli gördüklerini ifade etmişlerdir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherCukurova Univen_US
dc.relation.isversionof10.14812/cufej.1024209en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHistory Teachingen_US
dc.subjectTeacher Candidateen_US
dc.subjectWriting Historyen_US
dc.subjectMethodologyen_US
dc.subjectHistorianen_US
dc.subjectTarih Öğretimien_US
dc.subjectÖğretmen Adayıen_US
dc.subjectTarih Yazımıen_US
dc.subjectMetodolojien_US
dc.subjectTarihçien_US
dc.titleHistory students' awareness of "the importance of knowing how history is written"en_US
dc.title.alternativeTarih bölümü öğrencilerinin “tarihin nasıl yazıldığını bilmenin önemi”ne yönelik farkındalıklarıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalCukurova University Faculty of Education Journalen_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-9481-2450en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-5666-9737en_US
dc.identifier.volume51en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage340en_US
dc.identifier.endpage366en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster