Türkçe ve Sosyal Bilgiler Eğitimi-Makale Koleksiyonu
Güncel Gönderiler
-
Bir mekân olarak üç romanda Balıkesir -kehanetin ilk günü, zemheri kuyusu ve Kuvayı Milliye'nin hazinesi-
(Motif Halk Oyunları Eğitim ve Öğretim Vakfı, 2024)Balıkesir, coğrafi konumu, yer altı ve yer üstü zenginlikleri ve kültürel birikimiyle önemli yerleşim merkezlerinden biridir. Şehrin, tarihi geçmişi çerçevesinde özellikle Millî Mücadele döneminde Kuva-yi Milliye ruhunun ... -
Öğretmen adaylarının gözünden sosyal bilgiler
(Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2024)Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının, sosyal bilgiler görüş ve deneyimlerin incelemek amacıyla yapılan bu çalışmada öğretmen adaylarının sosyal bilgiler alanına yönelik aidiyetleri de ele alınmıştır. Nitel araştırma ... -
2023 kültür ve medeniyetimize yön verenler dersi öğretim programının incelenmesi
(Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2024)2023 Kültür ve Medeniyetimize Yön Verenler Dersi Öğretim Programının incelenmesi amacında olan araştırma verileri doküman incelemesi yoluyla elde edilmiştir. Araştırma verilerinin analizi sonucunda Kültür ve Medeniyetimize ... -
The effect of creative writing activities on pre-service teachers’ narrative text composing skills
(Duzce University, Faculty of Education, 2023)This study aims to determine the effect of creative writing activities based on narrative expression on pre-service teachers’ ability to create narrative texts. The research was structured with a mixed research method in ... -
Coping strategies used by pre-service teachers to overcome writing challenges
(Oğuz Serin, 2022)This study aimed to determine the challenges encountered by pre-service teachers in the writing process and the coping strategies they used to cope with these challenges. For this purpose, being one of the qualitative ... -
2018 sosyal bilgiler dersi öğretim programının sarmal programlama modeline uygunluğunun kazanım düzeyinde incelenmesi
(Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2022)2018 yılı sosyal bilgiler dersi öğretim programında yer alan kazanımların sarmal programlama yaklaşımına uygunluğunu ortaya koyma amacında olan çalışmanın verileri nitel bir veri toplama tekniği olan doküman incelemesi ... -
1940’lı yıllarda Türkçenin yabancı dil olarak işitsel-dilsel yöntemle öğretilmesi: Spoken Turkish kitabı
(2023)Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminin tarihi her ne kadar yüzyıllar öncesine dayansa da öğretimde hangi yıllarda hangi yaklaşım ve yöntemin kullanıldığı konusunda yeterli bilgi yoktur. Bu problemden hareketle yapılan ... -
36. Özel alan yeterlilikleri bağlamında Türkçe öğretmeni adaylarının Türkçe öğretmenliğine ilişkin görüşleri
(2023)Dünyada olduğu gibi Türkiye´de de yaşanan bilgi ve iletişim çağı eğitim alanında büyük değişim ve dönüşümlere neden olmakta ve bireylerin sahip olması gereken nitelikler çeşitlenmektedir. Bu niteliklerin kazandırılmasında ... -
Teşvikten tebriğe: Sultan II. Abdülhamid’in ulema taltifleri
(2023)Sultan II. Abdülhamid, gerek Osmanlı topraklarında gerekse Müslümanların yaşadığı farklı coğrafyalarda halk üzerinde etkili olmak maksadıyla dinsel otoritelerin gücünden faydalanmaya çalışmıştır. Buna bağlı olarak Müslüman ... -
Sosyal bilgiler öğretiminde planlı bir müze gezisi için örnek uygulama: Balıkesir Kuvayı Milliye Müzesi
(2023)Müzelerin eğitim amaçlı kullanılması odaklı çalışmanın temel amacı, sosyal bilgiler dersi kapsamında, örnek bir müze gezisi gerçekleştirmektir. Ek olarak araştırma, müze gezisi planının hazırlanması, uygulanması ve gezilen ... -
Huzur'u Mana-yı muhalifinden okumak
(2023)Saadeti bir "turfa meyveye" benzeten Tanpınar, mutluluğun geçici bir haz olduğuna vurgu yapmak gayesindedir. Hakikaten de mutluluk, arayışın gölgesinde kalan hatta onunla cezbeye gelen mütemadi anların bütünü gibidir. Bu ... -
Ortaokul öğrencilerinin okuduğu kitaplarda yer alan değerlerin tespit ve incelenmesi
(2023)Bu çalışmanın temel amacı, ortaokul sınıflarında okutulan kitaplarda yer alan değer aktarımı unsurlarını belirlemek ve incelemektir. Bu amaç doğrultusunda Balıkesir, Sivas, Kilis ve Konya illerinden seçilen 10 ortaokuldan ... -
Sosyal bilgiler öğretiminde zekâ oyunlarının kullanımı: Q-Bitz oyunu örneği
(2023)Sosyal bilgiler öğretim programında yer alan kültür ve miras ögelerinin öğrencilere aktarılmasında Q-Bitz oyunun etkililiğini ölçmek çalışmamızın ana amacını oluşturmaktadır. Araştırmanın katılımcılarını Balıkesir’deki bir ... -
A case study on the effectiveness of local history activities on pre-service social studies teachers
(2023)Based on individuals, local history is covered in social studies/history teaching programs as a teaching method worldwide as in Turkey, due to its potential to provide students with important competencies. However, to ... -
XIX Yüzyıl Refahiye (Gercanis) tekke ve zaviye vakıfları
(2023)Osmanlı ülkesinde vakıf kurumları arasında tekke ve zaviyeler önemli bir yer tutmuş ve bu çalışmanın konusu olan Refahiye’de (Gercanis) XIX. yüzyılda 1 tekke ve 7 zaviye vakfı tespit edilmiştir. Bunlar Cengerli Tekkesi, ... -
Gökçeada’dan (Çanakkale - Türkiye) yeni bir minuartia (Caryophyllaceae) türü
(Ali Nihat Gökyiğit Eğitim ve Sağlık Kültür Sanat ve Doğal Varlıkları Koruma Vakfı, 2022)Bu çalışmada Gökçeada’dan (Çanakkale) Minuartia cinsine ait yeni bir tür, Minuartia sechmenii Yıldız & Dirmenci tanımlanmıştır. M. sechmenii türünün örneğine, Resimli Türkiye Florası kapsamında EGE herbaryumunda cins ... -
Modern Türk edebiyatı metinlerinin yabancılara Türkçe öğretimi kitaplarına yansıması
(Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 2022)Dil öğretimi, belli bir sistematik yapı çerçevesinde gerçekleştirilerek öğrenici dört temel beceriyle de desteklendiği takdirde başarılı bir sonuç elde edilebilir. Özellikle de yabancı dil öğretiminde bu sistematik ... -
Zincirlemeli masalların tekerlemelerle olan yapısal benzerliği üzerine bir değerlendirme
(Geleneksel Yayıncılık Ltd Stl, 2022)Zincirlemeli masallar; Stith Thompson’un masal tasnifinde, hayvan masalları, asıl halk masalları ve güldürücü hikâyelerden sonra 2000-2399 numaralar arasında yer alan ve kendine has özellikleri olan anlatılardır. Zincirlemeli ... -
History students' awareness of "the importance of knowing how history is written"
(Cukurova Univ, 2022)The purpose of this study is to reveal history students’ regarding the importance of knowing how history is written. The study was carried out with a qualitative methodology in particular basic qualitative research ... -
Bir yanlış çözümlemesi araştırması: Yabancı öğreniciler neyi yanlış yazıyor?
(Yakup YILMAZ, 2021)Yabancı dil öğretiminde önemli bir yeri olan yanlış çözümlemesine uygun olarak yürütülen bu çalışma Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi lisans düzeyindeki yabancı öğrencilerden 41’i ile gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerden ...