Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKılıç, Sultan Nazmiye
dc.contributor.authorBuzlukçu, Cemali
dc.date.accessioned2023-06-16T11:32:42Z
dc.date.available2023-06-16T11:32:42Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn1301-5265 - 2651-4974
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.31795/baunsobed.1019745
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/13141
dc.descriptionBu çalışma, 21.Ulusal / 5.Uluslararası Turizm Kongresi’nde sunulan tam metin bildirinin genişletilmiş halidiren_US
dc.description.abstractBu araştırmada sayıları son yıllarda gittikçe artan yeni köylü turizm girişimcilerinin motivasyonları, göç süreçleri ve girişimlerine yönelik deneyimlerinin açığa çıkarılması amaçlanmıştır. Bu doğrultuda nitel araştırma yöntemi desenlerinden biri olan fenomenolojik desen kullanılmıştır. Yeni bir yaşam biçimi için kentten kırsala göç eden yeni köylü turizm girişimcilerinin yaşadıkları deneyimlerin anlaşılabilmesi için bu kişilerle yapılan röportajları içeren videolar incelenmiş ve elde edilen verilere tematik analiz uygulanmıştır. Ulaşılan bulgular göz önünde bulundurularak, yeni köylü motivasyonları itici ve çekici faktörler altında değerlendirilmiştir. Çekici faktörler altında çevresel unsurların, itici faktörler altında ise psikolojik unsurların ön plana çıktığı tespit edilmiştir. Kırsala göç süreci yeni köylü turizm girişimcileri tarafından doğal yaşama kaçış olarak nitelendirilmiştir. Bu kaçışın farklı sebepleri olmakla birlikte, temel olarak altta yatan sebeplerin; modern hayat içindeki kalabalık, betonlaşma, gereksiz tüketim nedeniyle daha fazla çalışma gibi sorunlar olduğu anlaşılmıştır. Ancak, şehirden kırsala yapılan göçlerle birlikte yeni köylülerin tarafından da vurguladığı gibi şehir yaşamının alışkanlıklarının kırsal alanlara taşınması ve bu göç hareketlerinin kitlesel bir duruma dönüşmesi gibi tehditlerin göz önünde bulundurulması gerekmektedir.en_US
dc.description.abstractIn this research, it is aimed to reveal the motivations, migration processes and entrepreneurship experiences of new villager tourism entrepreneurs, whose number has been increasing in recent years. In this direction, the phenomenological design, which is one of the qualitative research method designs, was used. In order to understand the experiences of new villager tourism entrepreneurs who migrated from the urban to the rural for a new lifestyle, the videos containing the interviews with these people were examined and thematic analysis was applied to the obtained data. Considering the findings, new villager motivations were evaluated under push and pull factors. It has been determined that environmental factors come to the fore under pull factors and psychological factors come to the fore under push factors. The process of migration to the countryside has been described as an escape to the natural life by new villager tourism entrepreneurs. Although there are different reasons for this escape, basically the underlying reasons are problems such as crowding, concretion in modern life, excessive workload due to unnecessary consumption. However, as emphasized by the new villagers along with the migration from the city to the countryside, the threats such as the transfer of the habits of city life to the rural areas and the transformation of these migration movements into a mass movement should be taken into consideration.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.isversionof10.31795/baunsobed.1019745en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYeni Köylüleren_US
dc.subjectTurizm Girişimciliğien_US
dc.subjectYaşam Tarzı Göçüen_US
dc.subjectKırsal Turizmen_US
dc.subjectNew Villagersen_US
dc.subjectTourism Entrepreneurshipen_US
dc.subjectLifestyle Migrationen_US
dc.subjectRural Tourismen_US
dc.titleYaşam tarzı göçü bağlamında kentten kırsala kaçış: Yeni köylü turizm girişimcileri üzerine nitel bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeIn the context of lifestyle migration escape from urban to rural: A qualitative research on new villager tourism entrepreneursen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentTurizm Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0003-0560-0622en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-6207-5735en_US
dc.identifier.volume24en_US
dc.identifier.issue46-1en_US
dc.identifier.startpage1387en_US
dc.identifier.endpage1400en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster