Yerel internet gazetesi haberlerinde Balıkesir turizmi
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Balıkesir turizminin yerel internet gazetelerinde yer alan haberlerde nasıl yer aldığının ortaya
çıkarılmasını sağlamaktır. Bu amaç doğrultusunda nitel araştırma yöntemi kullanılarak doküman incelemesi
yapılmıştır. Elde edilen verileri derinlemesine incelemek amacıyla temalar, kategoriler ve kodlar belirlenmiştir. Geriye
dönük incelemede haberler, içerik ve sayısal yönden incelenmiştir. Basın İlan Kurumu’nun resmi web sayfasındaki
Balıkesir başlığı altında yer alan yerel gazeteler taranmıştır. Ayvalık, Bandırma, Burhaniye, Edremit, Erdek, Gömeç,
Gönen, Manyas, Sındırgı olmak üzere dokuz ilçede ve merkezde toplam 26 yerel internet gazetesi incelemeye tabi
tutulmuş, turizm haberi içeren 19 gazete değerlendirmeye alınmıştır. Yerel gazetelerin web sayfalarında “Balıkesir” ve
“Turizm” anahtar kelimeleri aratılmıştır. Veri toplama süreci, Ocak 2019-Ağustos 2019 tarihleri arasında yılın ilk sekiz
ayını kapsayan süreçle sınırlandırılmıştır. Bu sınırlama ile elde edilen veriler 2019 yılı Balıkesir turizmine yönelik
gelişmelere ve değişimlere ışık tutmaktadır. Araştırma sonuçları doğrultusunda içerik yönünden özgün haberlerin
yapılması, destinasyona yönelik tanıtıcı köşe yazılarının artırılması ve Balıkesir turizminin ulusal basında da yer alması
gerekliliğine ilişkin öneriler sunulmuştur. The aim of this research is to find out how Balıkesir tourism takes place in the local newspaper news. For this
purpose, document analysis was conducted by using qualitative research method. Themes, categories and codes were
determined in order to examine the obtained data in depth. In the retrospective analysis, the news was examined in
terms of content and quantitative aspects. Local newspapers under the title of Balıkesir on the official website of the
Press Advertisement Agency were scanned. 26 local newspapers of nine districts that are Ayvalık, Bandırma,
Burhaniye, Edremit, Erdek, Gömeç, Gönen, Manyas, Sındırgı and the center were examined, 19 newspapers
containing tourism news were evaluated. “Balıkesir” and “Turizm” keywords were searched on the local newspaper
web pages. The data collection process was limited to the first eight months of the year between January 2019 and
August 2019. The data obtained with this restriction sheds light on the developments and changes towards Balıkesir
tourism in 2019. In line with the results of the research, suggestions such as making original news in terms of
content, increasing the promotional columns for the destination and the necessity of Balıkesir tourism to be included
in the national press were also presented.
Source
Manas Journal of Social StudiesVolume
10Issue
2Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Balıkesir ili şehir merkezi ve Balıkesir Üniversitesi Çağış Yerleşkesi' nin elektromanyetik alan haritası
Keysan, Alper (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2015)Elektromanyetik alanlar ile oluşan elektromanyetik kirlilik konusu günümüzde çok tartışılan ve dikkat çeken bir konudur. Ülkemizde ve tüm dünyada bu konu üzerinde, özellikle canlı yapılar üzerindeki uzun vadede etkilerinin ... -
Manyas Ovası, Susurluk Çayı, Balıkesir Ovası ve Kocaçay (Balıkesir) arasında kalan sahanın bitki coğrafyası
Bayır, Ebru (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004)Bu çalışmanın amacı, Manyas - Balıkesir arasında kalan sahadaki bitki örtüsünün dağılışının ve bu dağılışa yön veren fiziki faktörlerin tespitidir. Daha geniş alanları kapsadığı için önceki çalışmalarda sahadan yüzeysel ... -
Balıkesir ili yerel yöneticilerinin turizme ve Balıkesir turizm potansiyeline bakış açıları
Kalaycıoğlu, Ozan (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Turizm politikaları her ne kadar hükümetlerin programlarında tüm ülkeyi kapsayıcı genel değerlendirmelerle yer alsalar da bölgesel veya destinasyon odaklı politikaların oluşturulması ve bu sürece yerel yönetimlerin dahil ...