Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞahin, Bayram
dc.contributor.authorGültekin, Özge
dc.date.accessioned2021-12-21T08:16:28Z
dc.date.available2021-12-21T08:16:28Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.issn1304-7590 / 2548-0871
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24010/soid.688177
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/11870
dc.descriptionŞahin, Bayram (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractAraştırmanın amacı İstanbul’a medikal tedavi amaçlı gelen turistlerin tedavileri boyunca katıldıkları rekreasyon faaliyetlerinin tespit edilmesi ve bu faaliyetlerin müşterilerin tatmini ile ilişkisinin ortaya konulmasıdır. Araştırmanın veri toplama sürecinde anket tekniğinden faydalanılmıştır. Anket medikal tedavi amaçlı İstanbul’a gelen 415 turiste uygulanmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistiklerin yanı sıra t-testi, ANOVA, regresyon ve korelasyon analizinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonucunda İstanbul’a gelen medikal turistlerin tedavileri dışında boş zamanlarını değerlendirdikleri rekreasyon faaliyetleri ayrı ayrı belirlenmiş ve medikal turistlerin boş zaman davranışları ile tatminleri arasında anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Bu durum gelen turistlere medikal hizmetlerine uygun rekreasyon faaliyetlerinin oluşturulması gerekliliğini ortaya çıkarmıştır. Bu doğrultuda aracıların faaliyetlerini yönlendirmesi tercih edirlilikte etken olacaktır.en_US
dc.description.abstractn this study the recreation activities entered into during remaining time of treatment by the medical tourist who arrived in Istanbul are researched. Data utilized in this research were collected via questionnaires. At the end of this research study the reaction activities in which the medical tourists arriving in Istanbul entered into in leisure time are determined separately. Surrvey was distributed to clients of 415 medical tourists. The data were subjected to t-test, ANOVA, regression analysis and correlation analysis besides descriptive statistics. According to findings of this study there is a significant relationship between the leisure behavior and leisure time satisfaction of medical tourists. This situation revealed the necessity of creating recreational activities suitable for medical services for incoming tourists. Accordingly it will be effective for the intermediaries to direct their activities.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSidas Medya A.Ş.en_US
dc.relation.isversionof10.24010/soid.688177en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectSağlık Turizmien_US
dc.subjectMedikal Turizmen_US
dc.subjectRekreasyon Planlamasıen_US
dc.subjectBoş Zaman Tatminien_US
dc.subjectİstanbulen_US
dc.titleMedikal turizmde rekreasyon planlaması ve müşteri tatmini ilişkisien_US
dc.title.alternativeThe relationship between recreation planning and customer satisfaction in medical tourismen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSeyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisien_US
dc.contributor.departmentTurizm Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-1911-9066en_US
dc.contributor.authorID0000-0003-2678-4598en_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage480en_US
dc.identifier.endpage495en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster