Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇoban, Halil
dc.contributor.authorTezci, Erdoğan
dc.date.accessioned2021-12-20T11:34:52Z
dc.date.available2021-12-20T11:34:52Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.issn2528-9527 / 2528-9535
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.26466/opus.610197
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/11867
dc.descriptionTezci, Erdoğan (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractÇalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin matematiksel muhakeme becerilerini değerlendirmek için bir ölçek geliştirmektir. Literatür incelendiğinde ölçek geliştirme çalışmalarının madde havuzu oluşturma, uzman görüşü, ön uygulama ve geçerlik-güvenirlik çalışmalarının yapıldığı aşamalar olmak üzere 4 aşamada yürütüldüğü görülmektedir. Bu araştırmada 4 aşamayı da içinde barındıran Tracy ve Gibson (2005, s.40) tarafından belirtilen aşamalar kullanılmıştır. Matematiksel Muhakeme Becerilerini Değerlendirme Ölçeği, öğrencilerin matematiksel muhakeme becerilerine ne düzeyde sahip olduklarını ortaya koymayı amaçlamaktadır. Ölçek, literatürden yola çıkarak belirlenen matematiksel muhakemenin 7 alt boyutunu içeren 11'i çoktan seçmeli, 12'si kısa cevaplı sorular olmak üzere iki kısımdan toplam 23 maddeden oluşmaktadır. Birinci kısım, matematiksel muhakemenin alt boyutlarından her birini ölçebilecek yeterli sayıda soru bulunabilmesi böylece kapsam geçerliğinin sağlanması amacıyla çoktan seçmeli sorulardan, ikinci kısım ise matematiksel düşünme süreçlerini ortaya çıkarmaya fırsat verecek sorulardan meydana gelmektedir. Ölçeğin alt boyutları ise tahmin etme, aynı verinin farklı gösterimlerini tanıma, örüntüleri tanıma, çözüm yolunun ve sonucun doğruluğuna karar verme, genelleme, rutin olmayan problemleri çözme ve çözüm için mantıklı yollar geliştirme olarak belirlenmiştir. Sonuç olarak “Matematiksel Muhakeme Becerileri Değerlendirme Ölçeği”nin geçerli ve güvenilir olduğu ortaya konmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to develop a scale in order to evaluate the mathematical reasoning skills of secondary school students. When the literature is examined, it is seen that the scale development studies are carried out in 4 stages: item pooling, expert opinion, pre-application and validity-reliability studies. İn this study, the stages mentioned by Tracy and Gibson (2005, s.40) which includes 4 stages, were used. The scale for evaluating mathematical reasoning skills aims to determine the level of student’s mathematical reasoning skills. The scale consists of 23 items, of which 11 are multiple choice questions and 12 are short answer questions, including 7 sub-dimensions of mathematical reasoning based on the literature. The first part consists of multiple choice questions to ensure that there is enough questions to measure each of the sub-dimensions of mathematical reasoning and the second part consists of questions that will give opportunity to reveal mathematical thinking processes. The sub-dimensions were identified as estimating, recognizing pattern, deciding the correctness of the solution and the result, generalizing, solving non-routine problems and developing logical ways to solve. As a result, “Mathematical Reasoning Skills Assessment Scale” was found to be valid and reliable.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAdamor Toplum Araştırmaları Merkezien_US
dc.relation.isversionof10.26466/opus.610197en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMatematiksel Muhakemeen_US
dc.subjectMatematiksel Muhakeme Ölçeğien_US
dc.subjectÖlçek Geliştirmeen_US
dc.subjectOrtaokulen_US
dc.subjectMathematical Reasoningen_US
dc.subjectMathematical Reasoning Scaleen_US
dc.subjectScale Developmenten_US
dc.subjectMiddle Schoolen_US
dc.titleMatematiksel muhakeme becerileri değerlendirme ölçeğinin geliştirilmesien_US
dc.title.alternativeDeveloping the mathematical reasoning skills assessment scaleen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalOPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0001-6807-1380en_US
dc.contributor.authorID0000-0003-2055-0192en_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue24en_US
dc.identifier.startpage2805en_US
dc.identifier.endpage2837en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster