Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSarıoğlan, Mehmet
dc.contributor.authorAvcıkurt, Cevdet
dc.contributor.authorSezen, Talha Serdar
dc.date.accessioned2021-11-17T08:50:19Z
dc.date.available2021-11-17T08:50:19Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.issn2147-8775
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21325/jotags.2020.769
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/11721
dc.description.abstractFelsefi akımlarda herhangi bir olgunun bilim olarak kabul edilebilmesi için kendine özgü kavramların varlığına gereksinim duyulmaktadır. Gastronomi olgusu da her bilim dalı gibi kendine özgü kavramlardan oluşmakla birlikte eğitimi sırasında büyük ölçüde kavramlara ilişkin yanılgılarla karşılabilinmektedir. Çalışmada, pişirme tekniklerine ilişkin daha önce çeşitli düzeylerde gastronomi eğitimi almış, yiyecek-içecek endüstrisinde halen faaliyet gösteren 48 mutfak çalışanı ile ön test ve son test yapılmak suretiyle gastronomi eğitiminde kavram yanılgılarını bertaraf etmede hangi eğitim yönteminin daha etkin olduğu sonucu tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu kapsamda çalışma grubu sekiz kişiden oluşan altı temel grup oluşturulmuştur. Çalışma gruplarının her birine farklı destinasyonlarda ve farklı eğitim metodları (işbirlikçi eğitim modeli, proje tabanlı eğitim modeli, sorgulama temelli eğitim modeli, sınıf dışı eğitim modeli, probleme dayalı eğitim modeli ve 5E-7E modeli) uygulanmıştır. Çalışma ile birlikte pişirmeyöntemleri konusunda ortaya çıkan kavram yanılgılarının hangi eğitim yöntemleri ile daha etkin şekilde bertaraf edilebileceği tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn philosophical currents, there is a need for unique concepts to be accepted as a science. Although the phenomenon of gastronomy is composed of unique concepts like every other branch of science, it can be met with many misconceptions about the concepts during its education. In the study, it has been tried to determine the result of which training method is more effective in eliminating misconceptions in gastronomy education by making pre-test and post-test with 48 kitchen workers who have already received various levels of gastronomy training on cooking techniques and are still active in the food and beverage industry. In this context, six basic groups of eight people have been formed. Different training methods and different training methods (collaborative education model, project-based education model, inquiry-based education model, out-of-class education model, problem-based education model and 5E-7E model) were applied to each study group. With the study, it has been determined with which training methods the misconceptions about cooking methods can be eliminated more effectively.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnkara Hacı Bayram Veli Universityen_US
dc.relation.isversionof10.21325/jotags.2020.769en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGastronomien_US
dc.subjectGastronomi Eğitimien_US
dc.subjectEğitimde Kavram Yanılgılarıen_US
dc.subjectGastronomyen_US
dc.subjectGastronomy Educationen_US
dc.subjectMisconceptions in Educationen_US
dc.titleGastronomi eğitiminde kavram yanılgılarıen_US
dc.title.alternativeMisconceptions in gastronomy educationen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalJournal of Tourism and Gastronomy Studiesen_US
dc.contributor.departmentTurizm Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0003-4343-1225en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-9169-9763en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-8639-0107en_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage3408en_US
dc.identifier.endpage3425en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster