dc.contributor.author | Sarıoğlan, Mehmet | |
dc.contributor.author | Avcıkurt, Cevdet | |
dc.contributor.author | Sezen, Talha Serdar | |
dc.date.accessioned | 2021-11-17T08:50:19Z | |
dc.date.available | 2021-11-17T08:50:19Z | |
dc.date.issued | 2020 | en_US |
dc.identifier.issn | 2147-8775 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.21325/jotags.2020.769 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/11721 | |
dc.description.abstract | Felsefi akımlarda herhangi bir olgunun bilim olarak kabul edilebilmesi için kendine özgü kavramların varlığına gereksinim duyulmaktadır. Gastronomi olgusu da her bilim dalı gibi kendine özgü kavramlardan oluşmakla birlikte eğitimi sırasında büyük ölçüde kavramlara ilişkin yanılgılarla karşılabilinmektedir. Çalışmada, pişirme tekniklerine ilişkin daha önce çeşitli düzeylerde gastronomi eğitimi almış, yiyecek-içecek endüstrisinde halen faaliyet gösteren 48 mutfak çalışanı ile ön test ve son test yapılmak suretiyle gastronomi eğitiminde kavram yanılgılarını bertaraf etmede hangi eğitim yönteminin daha etkin olduğu sonucu tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu kapsamda çalışma grubu sekiz kişiden oluşan altı temel grup oluşturulmuştur. Çalışma gruplarının her birine farklı destinasyonlarda ve farklı eğitim metodları (işbirlikçi eğitim modeli, proje tabanlı eğitim modeli, sorgulama temelli eğitim modeli, sınıf dışı eğitim modeli, probleme dayalı eğitim modeli ve 5E-7E modeli) uygulanmıştır. Çalışma ile birlikte pişirmeyöntemleri konusunda ortaya çıkan kavram yanılgılarının hangi eğitim yöntemleri ile daha etkin şekilde bertaraf edilebileceği tespit edilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | In philosophical currents, there is a need for unique concepts to be accepted as a science. Although the phenomenon of gastronomy is composed of unique concepts like every other branch of science, it can be met with many misconceptions about the concepts during its education. In the study, it has been tried to determine the result of which training method is more effective in eliminating misconceptions in gastronomy education by making pre-test and post-test with 48 kitchen workers who have already received various levels of gastronomy training on cooking techniques and are still active in the food and beverage industry. In this context, six basic groups of eight people have been formed. Different training methods and different training methods (collaborative education model, project-based education model, inquiry-based education model, out-of-class education model, problem-based education model and 5E-7E model) were applied to each study group. With the study, it has been determined with which training methods the misconceptions about cooking methods can be eliminated more effectively. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Ankara Hacı Bayram Veli University | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.21325/jotags.2020.769 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Gastronomi | en_US |
dc.subject | Gastronomi Eğitimi | en_US |
dc.subject | Eğitimde Kavram Yanılgıları | en_US |
dc.subject | Gastronomy | en_US |
dc.subject | Gastronomy Education | en_US |
dc.subject | Misconceptions in Education | en_US |
dc.title | Gastronomi eğitiminde kavram yanılgıları | en_US |
dc.title.alternative | Misconceptions in gastronomy education | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Journal of Tourism and Gastronomy Studies | en_US |
dc.contributor.department | Turizm Fakültesi | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0003-4343-1225 | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-9169-9763 | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0001-8639-0107 | en_US |
dc.identifier.volume | 8 | en_US |
dc.identifier.issue | 4 | en_US |
dc.identifier.startpage | 3408 | en_US |
dc.identifier.endpage | 3425 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |