Turizm Fakültesi
Bu bölüm içindeki alt bölümler
-
Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü [63]
Gastronomy and Culinary Arts Department -
Rekreasyon Yönetimi Bölümü [20]
Recreation Management Department -
Turizm İşletmeciliği Bölümü [98]
Tourism Management Department -
Turizm Rehberliği Bölümü [45]
Tourism Guidance Department
Güncel Gönderiler
-
Unveiling the impact of digital transformation: a study on key disciplines, technological unemployment, and neo-Luddism in the textile industry
(Emerald Publishing, 2024)Purpose – The primary aim of this study is to identify and analyze the key digital transformation areas and determine their impact on technological unemployment in the textile sector. In addition, this study explores whether ... -
Make it real, make it useful! The impact of AR social experience on brand positivity and information sharing
(Emerald, 2024)Purpose: This study investigated the impact of the perceived Augmented Reality (AR) social experience of restaurant menus on two types of prosocial behaviors: brand positivity and brand information sharing. Design/method ... -
How effective is the use of religious appeals in advertising? A meta-analytic investigation
(Routledge, 2024)Advertising scholars have studied the persuasiveness of religious symbols in ads for more than two decades. However, the extent to which religious appeals influence attitudes and behavioral intentions remains a contentious ... -
Gender inequality in the culinary profession in tourism from the perspective of university students with working experiences in culinary
(Frontiers Media SA, 2024)Gender inequality is a phenomenon that is particularly prevalent in the culinary profession and professional culinary within the tourism sector, especially affecting female employees. The current study is approached in the ... -
In AI, we do not trust! The nexus between awareness of falsity in AI-generated CSR ads and online brand engagement
(Emerald Publishing, 2024)PurposeSynthetic advertising, which involves creating or modifying ads through artificial intelligence (AI) technology, has recently transformed the field of media and advertising. Despite its emerging importance, our ... -
Research on corporate social responsibility in public relations: A hybrid review through topic modeling analysis and way forward
(Wiley, 2024)Despite the growing significance of corporate social responsibility (CSR) in corporate public relations (PR) strategies, there has been a paucity of comprehensive reviews of the extant CSR literature within the PR discipline. ... -
Gastro-kültürel turlara katılan yerli ziyaretçilerin otantiklik algısı ve tur deneyim kalitesi: Turist rehberlerinin yorumlayıcı rolünün etkisi
(İrfan Yazıcıoğlu, 2024)Bu araştırma, turist rehberlerinin yorumlayıcı rolünün gastro-kültürel turlara katılan yerli ziyaretçilerin otantiklik algısı ve tur deneyim kalitesi üzerindeki etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Turizm alanyazınında ... -
Z kuşağı tüketicilerin kişilik özellikleri ile turistik ürün tercihi arasındaki ilişkide seyahat motivasyonlarının etkisi: Denizli örneği
(Sidas Medya Ajans Tanıtım Danışmanlık Ltd. Şti., 2024)Çalışmanın amacı, geleceğin en önemli gezgin demografisi olarak görülen Z kuşağının seyahat nedenleri ile kişilik özelliklerinin belirlenerek, kişilik özellikleri ile turistik ürün tercihi ilişkisinde seyahat motivasyonlarının ... -
Kültürlerarası duyarlılık ve etnosentrizm alanındaki tezlerin bibliyometrik analizi
(Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi, 2024)Bu araştırmada, küreselleşme ve teknolojik gelişmeler ile birlikte oldukça önem kazanan iki konu “kültürlerarası duyarlılık” ve onu etkileyen “etnosentrizm” hakkında yazılan lisansüstü tezlerin incelenmesi amaçlanmaktad ... -
Turist rehberlerinin karşılaştıkları iş kazaları ve meslek hastalıkları
(Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi, 2024)Turist rehberliği mesleği, çalışma koşulları nedeniyle iş kazaları ve meslek hastalıkları konusunda birçok riski bünyesinde barındırmaktadır. Uzun çalışma saatleri, uzun süren seyahatler, yoğun çalışma temposu, uykusuzluk ... -
Türkiye’de üçüncü yaş turizmine yönelik girişimcilik firsatları ve zorluklar
(Kenan Çelik, 2024)Dünya çapında değişmekte olan demografik yapı, üçüncü yaş grubuna yönelik ürün ve hizmetlere olan gereksinimi artırmıştır. Bu gereksinimler turizm de dâhil olmak üzere faklı sektörler için önemli iş fırsatlarını beraberinde ... -
Miras turizmi kapsamında turist motivasyonunun ve unutulmaz turizm deneyiminin değerlendirilmesi
(Taki Can Metin, 2024)Öz: Küreselleşmeyle birlikte yaşanan gelişmeler turistlerin beklenti ve seyahat tercihlerinde de değişime sebep olmuştur. Bu değişimle birlikte turistler alternatif turizm faaliyetlerine yönelmiştir. Alternatif turizm ... -
Integrated micro-destination: A conceptual framework
(İrfan YAZICIOĞLU, 2024)The purpose of this research is to develop a different perspective on the classification of the concept of destination, which is one of the important components of the tourism sector, by introducing ... -
Yeni medya perspektifinden turizm sektörü: Bilgisayar oyunlarının yeri ve geleceği
(İrfan Yazıcıoğlu, 2024)Medya, turizm sektöründe stratejik bir araç ve etkili bir iletişim unsurudur. Bu iki alanın birbiriyle olan etkileşimi giderek daha önemli hale gelmektedir, çünkü teknolojinin ilerlemesi ve dijitalleşme trendleri, ... -
Yiyecek içecek işletmelerinde dijital değişim: Tüketicilerin QR kod menü deneyimini anlamak
(İrfan Yazıcıoğlu, 2024)COVID-19 pandemisiyle birlikte basılı menülerin yerini QR kod menüler almaya başlamıştır. Akıllı telefonlar, dijital tabletler ve diğer elektronik cihazlar aracılığıyla okunabilen QR kod menüler tüketicilere hijyenik/sağlıklı, ... -
Özel gün yemeklerinin somut olmayan kültürel miras kapsamında değerlendirilmesi
(İrfan Yazıcıoğlu, 2024)Günümüzde yemek kavramı karın doyurma eyleminin ötesine geçmiştir. Kültür ve sosyoloji ile özellikle bağdaştırılan bu kavram, insan hayatında önemli bir yere sahiptir. Yeme içme davranışları bir toplumun kültürü ve toplum ... -
Food and beverage rituals at the period of birth, marriage, and death in Shamanist Turks and its modern reflections
(Anadolu Üniversitesi Rektörlüğü, 2024)It is known that the Turks have adopted many religions in history. Shamanism is also among the ancient beliefs of the Turks. Shamanism; Tengrism is also known by names such as the religion of the Sky God. This study examines ... -
Türkiye’de Michelin Rehberine giren uzak doğu restoranlarında semiyotik bir analiz
(Rahman Temizkan, 2024)Gıda, günümüzde sadece hayatta kalmak için zorunlu bir değer olarak algılanmakla kalmayıp aynı zamanda kültürler arası iletişimin vazgeçilmez bir unsuru olarak kabul edilmektedir. Yeme-içme alışkanlıkları, pişirme teknikleri ... -
Bağcılık ve turizm ilişkisi: Bozcaada örneği
(Sidas Medya Ajans Tanıtım Danışmanlık Ltd. Şti., 2024)Araştırmanın amacı, bağcılık ile turizm ilişkisini irdeleyerek Bozcaada bağcılığının güçlü ve zayıf yönlerini, fırsat ve tehditlerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda, nitel araştırma yöntemi uygulanmıştır. Veriler ... -
Turizm sektöründe emekli girişimciliğinin tematik biyografik anlatı analizi ile değerlendirilmesi
(Melih Topaloğlu, 2024)Amaç – Günümüzde değişmekte olan yaşam koşulları ve grileşen sosyo-demografik yapıyla birlikte orta yaş üstü grubun farklı boyutlardan araştırılması gerekli hale gelmiştir. Bireyin yaşamında önemli dönüm noktalarından ...