Turizm Fakültesi
Sub-communities within this community
-
Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü [207]
Gastronomy and Culinary Arts Department -
Rekreasyon Yönetimi Bölümü [31]
Recreation Management Department -
Turizm İşletmeciliği Bölümü [300]
Tourism Management Department -
Turizm Rehberliği Bölümü [73]
Tourism Guidance Department
Recent Submissions
-
Arkeolojik sit alanlarına yönelik e-yorumların içerik analizi
(2014)Internet teknolojisinin gelişimi sanal ortamda sınırsız bilgi ve yorumların paylaşılabildiği olanaklar sunmaktadır. Turizm endüstrisinde somut nitelikteki ürün tüketiminden daha çok soyut olan deneyim tüketiminin öncelikli ... -
Aile işletmelerinde kurumsallaşma süreci ve sektörel bir uygulama
(İstanbul Kültür Üniversitesi, 2003)Bu bildirinin amacı, Türkiye'de gıda ve ihtiyaç maddeleri dağıtımcılığı sektöründe faaliyet gösteren ve GİMDER'e (Gida ve İhtiyaç Maddeleri Dağıtımcıları Derneği) üye olan aile işletmelerinin, kurumsallaşma olgusuna önem ... -
Edremit Körfezine özgü yöresel yiyecek-içecek öğelerinin gastronomi turizmine kazandırılması
(Livre de Lyon, 2021)Yemek yeme davranışı, insanlar için gerekli besin ihtiyacını sağlayan sadece biyolojik bir olgu değil, aynı zamanda toplumlar için dini, psikolojik ve sosyal unsurlardan oluşan bir oluşumdur. Richard, (2012) göre yiyecek ... -
Applicability of cooperative learning model in gastronomy education
(Mahmut Demir, 2015)The purpose of the study is to reveal of “Cooperative learning model’s applicability which is one of the vital models of gastronomy. Learning model that is based on cooperativisim, have importance for students in terms ... -
Küreselleşme ve çok uluslu işletmelerin çalışma ilişkileri üzerindeki etkileri makro ve mikro boyutta bir değerlendirme
(Süleyman Demirel Üniversitesi, 2004)Bu çalışmanın amacı, küreselleşme sürecinde çok uluslu işletmelerin çalışma ilişkileri üzerindeki makro ve mikro etkilerini ana hatları ile incelemektir. Makro etkiler çerçevesinde; ulusal çalışma ilişkileri sistemlerinin ... -
Türk mutfak kültürü: Şerbetler
(Ordu Üniversitesi, 2016)Türk mutfak kültürü çok zengin bir kültürel alanı kapsamaktadır. Bu alan Karadeniz mutfak kültürü, Eğe mutfak kültürü, Akdeniz mutfak kültürü, Mezapotamya ve Anadolu mutfak kültürlerini kapsamaktadır. Şerbetler ise ... -
Zeytinyağı turizmi: Balıkesir ili Edremit körfezi zeytinyağı kültür rotası
(Süleyman Demirel Üniversitesi, 2024)Son zamanlarda küreselleşme ve teknolojik gelişmeler, tüm sektörlerde olduğu gibi turizm sektöründe de yaşanan değişimler sonucunda alternatif turizm rotalarını ortaya çıkarmaktadır. Özellikle sağlık, kozmetik amaçların ... -
Şeflerin yer aldığı televizyon reklamlarının incelenmesi: Türkiye örneği
(2021)Televizyon reklamlarında şefler, uzman kişi ya da ünlü kişi tanıklığıyla yer almaktadır. Bu çalışma ile şeflerin yer aldığı televizyon reklamları incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma da odak grup görüşmesi yapılmış olup ... -
Turistlerin kişilik özellikleri ile postmodern turizme eğilimleri arasındaki ilişkiyi incelemeye yönelik bir araştırma - Balıkesir ili
(2014)Post-modernizm tartışmaları, kültürel teori alanında, modernist sanat biçimleri ve pratiklerinden koptuğu iddia edilen bir dizi kültürel yapıntıyı tanımlayan mimari, edebiyat, resim vb. alanlarda yeni “post-modern” kültür ... -
Modern and post-modern holiday tendency
(St. Kliment Ohridski University Press, 2015)After the inversion of the marketing mindset from a product-focused phase to a customer-centered one, we today see that marketing has once more changed within the dynamics of altering circumstances. The Marketing mindset, ... -
A view to tourism investment policies in Turkey in the context of globalization process and sustainability
(St. Kliment Ohridski University Press, 2016)The concept of globalization is a process of change with very arguable and septic approaches in economic, political, socio-cultural and legal areas and it was first used in 1960, more frequently used in 1980s and afterwards ... -
Home-type gastronomy (gastro-homey) and cultural sustainability: Effects of slow food
(Cambridge Scholars Publishing, 2019)Increasing economic pressures and commercial concerns based on globalization have appeared in many fields, and this causes us to approach gastronomy as an initiative that creates only material value, both nationally and ... -
Profesyonel mutfakta kadının yeri ve sorunları
(Değişim Yayınları, 2019)Günümüz dünyasında sosyal statüsü ve toplumdaki yeri kimi ülkelerde halen tartışılmakta olan kadın, kimi ülkelerde toplumsal rolü giderek artan önemli bir faktör haline gelmektedir. Dünya siyasetine yön veren ülkelerin ... -
Çorba hazırlama metotları
(Detay Yayıncılık, 2020)Çorbanın tarih öncesi devirlerden günümüze kadar yemek çeşitleri içerisinde oldukça önemli bir konumda ulaşageldiği dikkat çekicidir. İnsanoğlunun yaşadığı bölgedeki yenilebilir her malzemeyi kolay yenilebilir bir hale ... -
Ar teknolojilerinin kullanıldığı restoranları ziyaret eden müşterilerin tercihlerinin planlı davranış teorisi bağlamında değerlendirilmesi
(Detay Yayıncılık, 2024)Endüstri 4.0, sanayi devrimlerinin dördüncü aşamasını temsil eden bir kavramdır. Endüstri 4.0 ile gerçekleşen dijitalleşme ve otomasyonun işletme operasyonlarına entegrasyonu, müşteri deneyiminde de devrim niteliğinde ... -
Yiyecek ve içecek sektöründe ileri teknoloji ve pandemik düzene doğru: Yakın gelecekte bir robota ‘eline sağlık!’ diyebilir miyiz?
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2020)Teknolojik yeniliklere uyum sağlayan, sürekli değişim gösteren ve müşteri eğilimlerine göre şekillenen sektörlerden biri de yiyecek-içecek sektörüdür. İnsanın en temel ihtiyacını karşılayan bu sektördeki ürün ve hizmetler ... -
Türk hamamlarında hijyen ve sanitasyonun turist sağlığı açısından ele alınması: Antalya ili örneği
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2018)Türk toplumunda hamamlar sosyal yaşamın vazgeçilmez bir parçasıdır. Türk hamamları; kendine özgü gelenekleriyle, mimarisiyle, sanata ve edebiyata esin kaynağı olması yönüyle bir kültürel miras olarak kabul edilmektedir. ... -
Turizm sektörünün sanal rakibi(mi?): Arttırılmış gerçeklik
(Kastamonu Üniversitesi, 2017)Markaların ön plana çıkmak, sektörde lider konuma gelmek ve karlılıklarını arttırmak gibi hedeflerle pazarlama stratejilerini teknolojik yenilikler üzerine kurguladıkları görülmektedir. Sanal dünyada yaşanan ve Marshall, ... -
Turistik destinasyonlar için nostaljik bir öneri: Buharlı trenler
(Anatolia Academy of Sciences, 2018)Turistik destinasyonları oluşturan temel unsur; sahip oldukları çekicilikler, destinasyonun pazarlanmasındaki anahtar kavram ise yöredeki turistik faaliyetlerdir. Çekicilikler ve turistik faaliyetler destinasyonun diğer ... -
Turizm literatüründe kırsal turizmin bibliyometrik analizi
(Sakarya Üniversitesi, 2017)Kırsal yaşam ve kırsal değerlerin tekrar önemli hale geldiği son yıllarda, turizm faaliyetlerinin popülerliğinin de yardımıyla ortaya çıkan kırsal turizm olgusunun, kavramsal anlamdaki gelişiminin incelenmesi oldukça ...