Güncel Gönderiler: Gastronomi ve Mutfak Sanatları-Makale Koleksiyonu
Toplam kayıt 131, listelenen: 101-120
-
An examination of the factors influencing local gastronomic product preference based on the theory of planned behaviour
(Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Developed by Azjen (1991), the Theory of Planned Behavior (TPB) is the mostcomprehensive and successful model among social cognitive models used to explain therelationship between attitude and behavior. In this study, it ... -
Uçak kaygılarının turistik seyahatlere etkisine yönelik bir araştırma
(İrfan Yazıcıoğlu, 2021)Çalışma bireylerin seyahat kısıtlarına neden olan en önemli olgulardan birisi olan uçuş kaygılarını belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada nicel araştırma yöntemleri kullanılmış olup 498 katılımcı araştırmaya ... -
Gastronomi ve sanatta yeni bir temsil: “Nature cuite”
(Deniz Yengin, 2021)Bu makalede, yiyecek ve içeceklerin sanata konu olma olgusu sanat tarihi doğrultusunda ele alınarak, natürmort çerçevesinde incelenmekte ve gastronomi ve mutfak sanatları bağlamında oluşturulan çağdaş yiyecek-içecek ... -
Müşterileri uzak doğu restoranlarına yönlendiren etkiler ve COVID-19 algılamaları
(Türk Kooperatifçilik Kurumu, 2021)Bu çalışmada müşterilerin Uzak Doğu restoranlarını hangi etkiler altında ziyaret ettiğinin ve bu müşterilerin COVID-19 ile Uzak Doğu restoranı algılamalarının ne şekilde değiştiğinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Çalışmada ... -
Organik gıda tüketiminin iki güdüleyicisi olarak korku ve haz: Türk tüketiciler üzerine bir araştırma
(ADAMOR Toplum Araştırmaları Merkezi, 2021)Organik gıda tüketimi bir ideoloji olarak, bir değerler bütününe bağlı kişisel ölçüler, tutumlar ve tüketim davranışlarını etkileyen bir olgudur. İnsanlar, tarih boyunca güvenli ve lezzetli gıdayı seçmek için çeşitli ... -
Endüstri 4.0’ın yiyecek içecek endüstrisine bir yansıması olarak bulut mutfaklar (Kavramsal bir analiz)
(İrfan Yazıcıoğlu, 2021)Tarihsel süreçte küresel ve yerel anlamda çeşitli gelişmeler yaşanmakta, bu gelişmeler endüstriyel ve sosyal hayatı çeşitli yönlerden dönüştürmektedir. 1. Endüstri devrimi ile hız kazanan bu değişim nihayetinde Endüstri ... -
Dışarıda yeme olgusuna yeni bir yaklaşım olarak “şefi eve çağırma”
(İrfan Yazıcıoğlu, 2021)Bu araştırmada; şefi eve çağırma uygulamasına tüketicilerin ve şeflerin bakış açısının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada öncelikle şefi eve çağırma uygulaması, dışarıda yeme olgusu kapsamında kavramsal olarak ... -
Mutfak çalışanlarının doğrama tekniklerine yönelik kavramsal değişim süreçlerinin incelenmesi
(Prof. Dr. Yüksel Öztürk, 2021)Kavramsal değişim bilimsel ve uygulamalı alanlarda kullanılan kavramlardaki yanılgıların bilimsel çerçevede değiştirilmesi olarak ifade edilebilir. Çalışma kapsamında uygulamalı bir bilim dalı olarak gastronomi biliminde ... -
Restoran deneyiminden memnuniyet potansiyelinin belirlenmesinde “Gülez Yöntemi” nin kullanılmasına yönelik bir model önerisi
(Prof. Dr. Yüksel Öztürk, 2021)Bu çalışma, restoranların tüketiciyi memnun etme potansiyelini somut olarak ortaya koyacak bir yöntem geliştirilmesini amaçlamaktadır. Bu doğrultuda öncelikle restoran deneyiminden memnuniyeti etkileyen faktörler, ilgili ... -
Food and beverage experience in tourism in the context of experience economy
(Rahman Temizkan, 2021)Nowadays, new tourism activities have emerged with the demand for the single experience of the components that comprise the whole of tourism activities. Especially the attraction of food and beverage in recent years has ... -
Unesco somut olmayan kültürel miras insanlığın temsili listesi gruplandırılması ve Türk mutfak kültürü
(İrfan Yazıcıoğlu, 2021)İnsanlığın kültürel değerlerini koruma altına alıp, gelecek nesillere aktarımını sağlamak için Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütü (UNESCO) 2003 yılında Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Sözleşmesi'ni ... -
Zeytinyağlı yemek kültürünün füzyon (Fusion) mutfak olgusu ile geliştirilebilirliğine yönelik bir alan araştırması (Edremit Körfezi örneği)
(Ankara Hacı Bayram Veli University, 2020)Mutfak kültürü kavramı diğer kültürel öğeler gibi yaşayan, gelişen ve etkileşim içinde bulunan bir toplumsal değerdir. Bu değeri geliştiren ve zenginleştiren temel etmenlerden birisi olarak füzyon mutfak olgusunun kayda ... -
Yiyecek içecek işletmelerinde moora yöntemi ile tedarikçi seçiminin uygulanabilirliği
(Cahit Aydemir, 2020)Günümüz dünyasında, işletmelerin karlılıklarını arttırabilmek, sağlıklı büyüme rakamlarını yakalayabilmek, maliyetlerini minimize etmek ve piyasada kalıcı olabilmeleri için istikrarlı ve etkili bir tedarikçi ağına, ... -
Gastronomi eğitiminde kavram yanılgıları
(Ankara Hacı Bayram Veli University, 2020)Felsefi akımlarda herhangi bir olgunun bilim olarak kabul edilebilmesi için kendine özgü kavramların varlığına gereksinim duyulmaktadır. Gastronomi olgusu da her bilim dalı gibi kendine özgü kavramlardan oluşmakla birlikte ... -
Duyusal deneyim memnuniyeti ve yöresel yiyecek deneyimi arasındaki ilişki ve değişkenlerin davranışsal niyet üzerindeki etkisi
(Ankara Hacı Bayram Veli University, 2020)Bu araştırmada, turistlerin duyusal deneyim memnuniyeti ve yöresel yiyecek deneyimi arasındaki ilişkinin belirlenmesi ve bu değişkenlerin gelecekteki tüketici davranışlarına olan etkisinin ortaya çıkarılması amaçlanmaktadır. ... -
Destinasyon pazarlamasında yerel mutfaklar: Balıkesir ili örneği
(Ankara Hacı Bayram Veli University, 2020)Türk mutfağının yerel mutfaklar sayesinde oldukça geniş bir gastronomik zenginliği içerisinde barındırdığı bilinmektedir. Yerel mutfakların pazarlanmasının ise ülke ve bölge turizmi açısından oldukça avantaj sağladığı ... -
Are you a modern or post-modern tourist? Predicting touristic preferences from personality and values
(Africa Journals, 2018)Today's consumers have a postmodern perception and demonstrate a profile that is freer than their predecessors, more densely living their individuality, and trying more to put their own presence on the streets and in ... -
Akdeniz ülkelerine yönelik uluslararası turizm hareketleri
(2007)Dünya Turizm Örgütü’nün 2005 yılı verilerine göre, dünya turizm hareketlerinin yüzde 32’ sine ve dünya turizm gelirlerinin de yüzde 23’ üne sahip olan Akdeniz Havzası, uluslararası turizm hareketlerinin önemli çekim ... -
Termal konaklama işletmelerinde müşteri ilişkileri yönetimi (crm) üzerine bir araştırma: Frigya Bölgesi örneği
(2014)Müşteri İlişkileri Yönetimi ya da “CRM” iş dünyası açısından dünya genelinde önemli konulardan birisidir. Doğru bir Müşteri İlişkileri Yönetimi olmaksızın, işletmeye yeni müşteriler çekmek ya da elde tutmak mümkün değildir ... -
Turizm yazınında "deniz turizmi"nin olgusal gelişimi
(2014)Turizm disiplini birçok disiplin ile ilişkili olduğundan multidisipliner bir alan olarak kabul görmektedir. Bu bağlamda özellikle denizcilik konusunda meydana gelen gelişmeler ile birlikte son dönemde popülerliği artan ...