Araştırma Çıktıları | TR-Dizin: Recent submissions
Now showing items 1-20 of 3641
-
ARDL modeli ile Türkiye’de otomotiv ihracatı - büyüme ilişkisi
(Muş Alparslan Üniversitesi, 2018)Gelişmekte olan ülkelerdeki emek ve sermaye yoğunluğuna göre lokomotif sektörlerin ihracat içindeki payı arttıkça büyümeye katkısı da fazla olacaktır. Türkiye’de 2017 yılında toplam ihracatın sektörel dağılımında otomotiv ... -
Nesnelerin interneti teknolojisinin lojistik faaliyetlerindeki uygulama alanları ve verimliliğe etkileri
(Osman Sağdıç, 2021)Günümüz modern lojistik sistemleri, karmaşık operasyonlar, yoğun ve hızlı çalışma temposu ve özellikle karmaşık çalışma ortamlarında ağır iş yoğunluğu gibi özelliklere sahiptir. Özellikle Covid-19 pandemisinin ardından ... -
Türkiye'de ARGE harcamaları- büyüme ilişkisi: ARDL yöntemi
(Manisa Celal Bayar Üniversitesi, 2018)ARGE harcamalarının GSYH üzerinden aldığı pay arttıkça, teknolojik inovasyon ve gelişim artarak sürdürülebilir büyümeye katkı sağlamaktadır. Özellikle gelişmekte olan ülkeler için teknolojik gelişim, verimlilik ve ihracat ... -
Investigation of biophilic design traces in Darende - Balaban traditional settlement texture
(Ahmet Fidan, 2021)Biophilic design is a new, versatile and rich approach that has been taken up by many disciplines. One of these disciplines is architecture and it deals with the shaping of spatial demands of the closeness created by the ... -
Yiyecek ve içecek sektöründe ileri teknoloji ve pandemik düzene doğru: Yakın gelecekte bir robota ‘eline sağlık!’ diyebilir miyiz?
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2020)Teknolojik yeniliklere uyum sağlayan, sürekli değişim gösteren ve müşteri eğilimlerine göre şekillenen sektörlerden biri de yiyecek-içecek sektörüdür. İnsanın en temel ihtiyacını karşılayan bu sektördeki ürün ve hizmetler ... -
Ottoman period islamic worship structures in Izmir / Foca in the context of the relationship of conservation and tourism
(Hakan Oğuz, 2023)Architectural conservation and tourism are two concepts that affect each other in many ways. The relationship between conservation and tourism, which has developed rapidly in the historical process, has been strengthened ... -
6 Şubat Kahramanmaraş depremlerinde Türk aile yapısı: Geleneksel kodların yükselişi
(Kürşat Öncül, 2024)6 Şubat 2023 tarihli Kahramanmaraş merkezli iki büyük deprem yıkıcı etkiler yaratmıştır. Bu çalışmanın amacı, depremzedelerin aile yapılarındaki değişimin yanı sıra, yerleşim bölgelerinden ayrıl(a)mama nedenlerini analiz ... -
Din ve değerler eğitimi açısından Majid Majidi’nin filmleri üzerine bir inceleme (“Hz. Muhammed: Allah’ın elçisi” filmi örneği)
(2020)In this study, Iranian director and screenwriter Majid Majidi’s “Muhammed: The Messenger of God” movie, is aimed to be examined in terms of religious-value education. In this context, the life and works of Majidi are ... -
Yüksek din öğretimi kurumlarında bölümleşme sorunu
(Iğdır Üniversitesi, 2021)Bu çalışmada, yüksek din öğretimi kurumlarında istihdam alanlarına göre bölümleşme konusu; ihtiyaç, beklenti ve değişim bağlamında incelenmiştir. Çalışmanın amacı, günümüze ve geleceğe ışık tutması bakımından ... -
Öğretim elemanlarının öğrencilere ilişkin değer tercihlerinin rokeach değerler envanterine göre incelenmesi
(Çukurova Üniversitesi, 2015)İnsanların davranışlarını yönlendiren ve hayatları boyunca yaşamlarını şekillendiren bir kavram olarak değerler; çevremizdeki olayları belirli değerlendirmelerden geçirerek davranışlarımıza yön vermemizi sağlayabilmektedir. ... -
Gastronomide yeni trend: Siyah yiyecekler
(Murat Bayram, 2018)İçinde yaşanılan toplumun kültürel değerleri, inançları yanı sıra insanların bireyselliklerini içselleştiren tercihlerine ve beğenilerine bağlı olarak yeme-içme davranışlarında ve/veya beklentilerinde de farklılıklar ortaya ... -
Çay turizmi ve Rize ili potansiyeli
(Türk Kooperatifçilik Kurumu, 2018)Ülke ekonomilerinde çay, sadece tarımsal bir ürün olmanın ötesinde bir kültür ögesidir. Farklı ülkelerde sunum ritüelleriyle, gelenekleriyle bir sanat ve yiyecek servisinin önemli bir parçası olan çayı, hem üreten hem ... -
Berlin’deki Türk restoranlarını ziyaret eden Almanların demografik özelliklerine göre destinasyonu ziyaret etme niyetlerinin değerlendirilmesi
(İdeal Kent Yayınları, 2019)Etnik ve yöresel mutfağa ait unsurlar, turistlerin bir destinasyonu ziyaret etme davranışı geliştirmelerinde temel çekiciliklerden biri olarak ön plana çıkmaktadır. Söz konusuçekicilik unsurları olarak yöresel yiyecekleri ... -
Anadolu’dan dünyaya lezzet yolculuğu: Tarhana, gastrodiplomasi aracı olabilir mi?
(Muharrem Tuna, 2024)Orta Asya’dan göç eden Türkler tarafından Anadolu coğrafyasıyla buluşturulan, kullanım alanları, içeriksel zenginliği, sağlığa olan faydaları ile Türk mutfak kültüründe ön plana çıkan tarhana, aynı zamanda yapılış biçimiyle ... -
AR-GE ve yüksek teknolojili ürün ihracatı ilişkisi: Düşük ve orta gelir düzeyinde yer alan ülkelere yönelik bir inceleme
(Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, 2019)Bu çalışmada, Dünya Bankası sınıflamasına göre düşük ve orta gelir düzeyinde yer alan 22 ülkede Ar-Ge harcamaları ile yüksek teknolojili ürün ihracatı arasındaki ilişki 2000-2015 dönemi verileri çerçevesinde incelenmiştir. ... -
Tüketicilerin asimetrik enformasyon ve kurumsal itibar algısı: Seyahat acentası müşterileri üzerine bir araştırma
(Adıyaman Üniversitesi, 2019)Turizm piyasasında işletmeler, varlığını sürdürebilmek için kurumsal itibara sahip olmalıdır. Asimetrik enformasyonun yoğun olarak yaşandığı turizm sektöründe, kötü işletmeler ürettikleri ürünleri kendi çıkarlarına uygun ... -
Tüketicilerin ramazan ayında televizyonlardaki yiyecek-içecek reklamlarına yönelik görüşlerinin belirlenmesi
(Kırgızistan Türkiye Manas Üniversitesi, 2018)Televizyon günümüzün en önemli kitle iletişim araçlarından biri durumdadır. Dolayısıyla da birçok işletme, ulaşabileceği kişi sayısı düşünüldüğünde ürün ve hizmetlerini televizyon üzerinde tanıtmakta ve pazarlama ... -
Turistlerin gıda karar sürecinde etkili olan faktörlerin belirlenmesi
(Balıkesir Üniversitesi, 2018)Gıda tüketimi, günümüzde turizmin vazgeçilmez bir parçası ve turizm hareketlerinde de önemli bir motivasyon kaynağıdır. Diğer bir açıdan ise gıda kavramı destinasyonların pazarlanması ve tanıtılmasında son derece önemli ... -
Bölüm mezunlarının gastronomi ve mutfak sanatları eğitimine ilişkin görüşleri
(Rahman Temizkan, 2023)Gastronomi ve mutfak sanatları bölüm sayıları her geçen gün artmakta ayrıca doluluk oranları da oldukça yüksektir. Yüksek motivasyon ile bölümü tercih eden öğrencilerin yıllar geçtikçe motivasyonlarında bir düşüş yaşanmakta ... -
İşçi dövizleri, kurumsal yapı ve büyüme
(Manisa Celal Bayar Üniversitesi, 2017)Gelişmekte olan ülkeler, büyüme hedefleri çerçevesinde iç kaynaklara ek olarak dış kaynaklara da büyük ölçüde ihtiyaç duymaktadırlar. Bu tür dış kaynaklar içerisinde işçi dövizleri de önemli bir yer tutmaktadır. Bu ...