Güncel Gönderiler: Eğitim Bilimleri-Makale Koleksiyonu
Toplam kayıt 129, listelenen: 81-100
-
Computerized adaptive testing design for students with visual impairment
(Turkish Education Assoc, 2018)Computerized Adaptive Testing (CAT), a product of scientific advancements and new technologies in the field of measurement and evaluation in education, may be considered beneficial in reaching more valid and reliable test ... -
Listening strategies used by students with visual impairments
(Ankara Üniv, 2018)This research aims to determine the listening strategies of students with visual impairments. For this purpose, a descriptive survey model was used. Within the scope of the research, two separate groups were studied; ... -
The psychological impact of ney music
(Pergamon-Elsevier Science Ltd, 2012)The current study investigated whether music therapy carried with the Ney (a wind instrument used in classical Turkish music) has a positive effect on decreasing people's anger and psychological symptoms. The Ney is a ... -
İlköğretim okullarında örgüt kültürü
(2005)İlköğretim okullarındaki kültürel yapının belirlenmesi bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Araştırma tarama modelindedir. İlköğretim okullarında kültürel yapının belirlenebilmesi için nicel yöntem kullanılmıştır. ... -
Ortaöğretim kurumlarındaki eğitsel kol etkinliklerinin değerlendirilmesi
(2002)Okulların en önemli işlevlerinden biri de sosyal açıdan iyi gelişmiş, kendine güveni olan, deneyimlerini ve bilgisini paylaşabilen ve iyi iletişim becerilerine sahip bireyler yetiştirmektir. Öğrencilerin bu becerileri ... -
Bilişötesi ve yapılandırmacı öğrenme çevreleri
(2005)Bu çalışmada, öncelikle bilişötesi kavramı ve bileşenleri kuramsal bağlamda ele alınmış; daha sonra bireylere üst düzey düşünme ve öğrenen özelliklerini kazandırmada, anlamlı öğrenmenin oluşmasında, akademik başarının ... -
Eğitimde davranışçılıktan yapılandırmacılığa geçiş için bilgi, gerçeklik ve öğrenme olgularının yeniden anlamlandırılması
(2004)Bu çalışmada, öncelikle yapılandırmacılığın tarihsel süreçte gelişimine, daha sonra pozitivizm ve pozitivizm ötesi paradigmalarda bilgi, gerçeklik ve öğrenme olgularının nasıl açıklandığına değinilmiştir. Yapılandırmacılık ... -
Örgütsel yenileşme ve örgütsel kültür
(2007)Bu çalışmanın amacı, örgütsel yenileşme ile örgüt kültürü arasındaki ilişkinin kuramsal analizini yapmaktır. Örgüt kültürünün göz ardı edilerek yapılan yenileşme uygulamalarının başarısız olacağına ilişkin sayıltıdan hareket ... -
Türkçe öğretmen adayları ve türkçe öğretmenlerinin yan alan coğrafya derslerine yönelik tutumları
(2008)Çalışmanın amacı, yan alan dersleri olarak coğrafya dersini alan ve almayan Türkçe öğretmen adayı öğrencilerin coğrafya dersine yönelik tutumlarının tespit edilmesidir. Çalışmada ayrıca, Türkçe öğretmenlerin bu konudaki ... -
Okul yöneticilerinin rehberlik ve psikolojik danışma hizmetini algılamaları
(2007)Problem Durumu: Okulların bilgi toplumunda yerlerini alabilmeleri için, bilgi toplu- munun sahip olduğu değerleri benimsemesi ve uygulaması, yetiştirdiği ve çalıştır- dığı personelin de buna paralel olarak değişmesi önem ... -
Coğrafya öğretmenlerinin teknolojiye bakış açıları ve teknolojiden yararlanma seviyeleri
(2007)Teknolojik gelişmeler 21. yüzyılın ilk çeyreğinin yaşandığı şu günlerde hayatın tüm alanlarında olduğu gibi eğitimde de çok büyük değişim ve yenilikler meydana getirmektedir. Özellikle bilgisayar ve İnternet merkezli olarak ... -
Üniversite öğrencilerinin fakülte kültürüne yönelik algıları
(2007)Bu araştırmanın amacı, akademik bir örgütte okuyan öğrencilerin okudukları fakülteye ilişkin kültürel algılamalarını belirlemektir. Giresun Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, Okulöncesi ... -
Zenginleştirilmiş öğretim etkinliklerinin ilköğretim 3. sınıf matematik dersi öğretim programındaki kazanımların gerçekleşme düzeyine ve öğrencilerin akademik özgüven özelliklerine etkisi
(2008)Deneysel olarak zenginleştirilmiş öğretim etkinliklerinin kazanımların gerçekleşme düzeyine ve öğrencilerin duyuşsal özelliklerine etkisini belirlemek amacıyla yapılandırılan bu araştırmada, ön test-son test kontrol gruplu ... -
Sınıf rehberliği öğrenme yaşantılarının düzenlenmesi
(2006)Bu makalenin amacı, sınıf rehberliği etkinlikleri programının dördüncü öğesi olan eğitim-öğretim durumları öğesi ile ilgili bir öneri sunmaktır. Makalede yapılandırmacı yaklaşıma göre sınıf rehberliği etkinliklerinin öğretim ... -
Necatibey Eğitim Fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları
(2007)Araştırmada ortaöğretime öğretmen yetiştiren 3,5+1,5 programlarındaki öğrenciler ile ilköğretime öğretmen yetiştiren lisans programlarında okuyan öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının program, sınıf ve ... -
İlk ve ortaöğretim kurumlarında öğretmen-öğrenci ilişkilerinin öğretmen görüşlerine göre belirlenmesi: Van ili örneği
(2010)Bu araştırmanın amacı öğretmen-öğrenci ilişkilerinin ilk ve ortaöğretim kademelerinde sınıf içi, okul içi ve okul dışı boyutlarda nasıl gerçekleştiğini öğretmen görüşlerine göre belirlemektir. Van ili merkezinde 10 ilköğretim ... -
Ağ araştırması (web quest) tasarlayıcılarının bu etkinliklerin hazırlanması sürecine ve Türkiye'de uygulanabilirliklerine ilişkin görüşleri
(2009)Nitel tasarımda gerçekleştirilen bu örnek olay araştırmasında Ağ Araştırması etkinliği hakkında bilgi sahibi ya da en az bir Ağ Araştırması etkinliği hazırlayan eğitimcilerin Ağ Araştırması etkinliklerinin hazırlanması ... -
Ortaöğretim öğrencilerinin öznel iyi oluş durumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi
(2011)Bu çalışmada, sporun ve bazı değişkenlerin orta öğretim kurumlarında öğrenim gören öğrencilerin öznel iyi oluş düzeylerine nasıl etki ettiği incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini Erzurum il merkezinde bulunan ortaöğretim ... -
Öğretmen adaylarının öğretmenlik meslek bilgisi derslerine yönelik tutumlarının incelenmesi (Balıkesir Üniversitesi örneği)
(2011)Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının öğretmenlik meslek bilgisi derslerinin geneline yönelik olarak tutumlarının belirlenmesidir. Bu amaçla, öğretmen adaylarının öğretmenlik meslek bilgisine yönelik tutumları çeşitli ... -
A comparison of pre-service English Language Teacher Training systems in Turkey and Japan
(2012)Bu çalışma, Türkiye ve Japonya’daki İngilizce öğretmeni yetiştirme sistemlerini karşılaştırarak sistemler arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları ortaya koymayı amaçlayan bir ülkeler arası karşılaştırmalı eğitim çalışmasıdır. ...