Güncel Gönderiler: Eğitim Bilimleri-Makale Koleksiyonu
Toplam kayıt 129, listelenen: 101-120
-
19. yüzyıl ortalarında Balkanlarda bir Osmanlı kasabasının sosyo-ekonomik yapısı: Vulçıtrın
(2012)19. yüzyıl Osmanlı dünyasının anlaşılmasında ve Osmanlı taşrasının sosyo-ekonomik yapısının ortaya konulmasında Başbakanlık Osmanlı Arşivi’nde bulunan temettuat defterleri koleksiyonu araştırmacılara çok önemli veriler ... -
An overview of the swedish education system and supervision
(2012)Karşılaştırmalı eğitim çalışmaları, özellikle eğitim bilimleri içinde önemli bir yere sahiptir. Bu çalışmalardan elde edilen bulgular temelde çeşitli ülkelerin eğitim uygulamaları hakkında bizlere yararlı bilgiler verir. ... -
Yeniden kavramsallaştırma akımı ışığında Türkiye’de eğitim programları ve öğretim alanı üzerine özeleştirel bir çözümleme
(2014)Bu çalışmanın amacı, ABD’de eğitimde program çalışmaları alanında 1970’lerde ortaya çıkan yeniden kavramsallaştırma akımının temel tezlerini ve alana getirdiği yeni bakış açısını incelemek ve buradan hareketle Türkiye’de ... -
Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi ingilizce öğretmenliği anabilim dalı öğrencilerinin öğrenen özerkliği konusundaki görüşleri
(2014)Bu araştırmanın amacı, Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği Anabilim Dalı öğrencilerinin öğrenen özerkliği konusundaki görüşlerini çeşitli değişkenler açısından belirlemektir. Araştırma, ... -
What is massive open online courses (MOOCs) and what is promising us for learning? A review-evaluative article about MOOCs
(2014)Daha çok Amerikan kolej ve üniversitelerince sunulan Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersleri (KAÇD), öğrencilere birçok dersin içeriğine ücretsiz olarak ulaşım imkânı sağlamakla daha fazla öğrenciye ulaşmayıhedeflemektedir. Bu ... -
Türk eğitim tarihinde aydınlığın geldiği ocak: İsmail Gaspıralı ve eğitim-öğretim faaliyetleri
(2014)Araştırmanın Amacı: Bu araştırmanın amacı, İsmail Gaspıralı’nın, “eğitim-öğretim” faaliyetleri bağlamında, bilginin değerlendirilmesi, yeniden üretilmesi ve üretilen bu bilgiyle yeni bir dünya oluşturulması noktasındaki ... -
6.-7. ve 8. sınıf öğretim programlarının yansıtıcı düşünme becerilerini kazandırma düzeyine ilişkin öğretmen görüşleri
(2014)Bu araştırmanın temel amacı öğretmen görüşlerine göre 6.-7. ve 8. sınıf öğretim programlarının yansıtıcı düşünme becerilerini kazandırma düzeyini belirlemektir. Araştırma tarama modelindedir ve Balıkesir İlinde görev ... -
Evaluation of secondary school 10th grade chemistry instructional curriculum
(2014)Bu çalışmada, Ortaöğretim 10. Sınıf Kimya Dersi Öğretim Programını, genel amaçlar, kazanımlar, etkinlikler ve değerlendirme boyutları açısından, programın uygulayıcıları olan öğretmenlerin görüşlerine göre değerlendirmek ... -
Bir öncü ve eseri: Planlı eğitim ve değerlendirme - Türkiye'de bilimsel-teknik program geliştirme paradigmasının doğuşu
(2015)Türkiye'de program alanının akademik bir çalışma alanı olması 1945 sonrasında yaşanan sosyokültürel ve siyasal gelişmeler doğrultusunda olmuştur. Bu gelişmeler içinde Türkiye'nin ABD'nin müttefiki olmasıyla gerçekleşen ve ... -
Türkçe derslerinde yürütülen proje çalışmalarının öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi
(2015)Türkçe derslerindeki proje ödevi uygulamalarının öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesinin amaçlandığı bu araştırmada, betimsel nitelikli tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2013-2014 eğitim ... -
Sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı öğrenme ortamlarına ilişkin görüşleri (Çine ilçesi örneği)
(2015)Araştırmanın amacı Türk eğitim sisteminde 2005 yılında uygumaya konan yapılandırmacı öğrenme ortamları hakkında öğretmen görüşlerini ortaya koymaktır. Çalışma ilişkisel tarama modeline göre desenlenmiştir. Araştırmanın ... -
Tutum ve değerler kapsamında polis meslek
(2015)Bu çalışmanın amacı Balıkesir Polis Meslek Yüksekokulu'nda (Balıkesir PMYO) uygulanmakta olan resmi program dışında örtük programın kapsamının ne olduğunu açığa çıkarmaktır. Durum çalışması desenine göre tasarlanan, nicel ... -
Turlarda turistlerin sergiledikleri davranış kalıplarının belirlenmesi: Turist rehberlerine yönelik bir araştırma
(2015)Bu araştırmanın amacı Türkiye'ye gelen turistlerle birebir ve etkin iletişim kuran, turistlerin tatil deneyimlerini değerlendirme sürecine katma değer sağlayan turist rehberlerinin gözüyle turistlerin karakteristik özellikleri ... -
John Franklin Bobbitt'te program düşüncesinin gelişimi: Tarihsel bir inceleme
(2015)Bu çalışmanın amacı eğitim programları ve öğretim alanında oldukça güçlü bir akım olan ve günümüzde etkisini hâlâ devam ettiren rasyonel, planlamacı ve bilimsel teknik program geliştirme perspektifinin temellerini, J. F. ... -
Chen inequalities for submanifolds of generalized space forms with a semi-symmetric metric connection
(2016)We investigate sharp inequalities for submanifolds in both generalizedcomplex space forms and generalized Sasakian space forms with a semisymmetric metric connection -
Öğretmenlerin BİT entegrasyon yaklaşımlarının ölçülmesine yönelik ölçek geliştirme
(2016)Bu araştırmada öğrenme öğretme sürecine Bilgi ve İletişim Teknolojileri (BİT) entegrasyon yaklaşımlarını belirlemeye yönelik ölçek geliştirmek amaçlanmıştır. Ölçek, geleneksel entegrasyon (GE), bilişsel yapılandırmacılık ... -
Farklı alanlardaki öğretim elemanlarına yönelik metaforların eğitim felsefeleri çerçevesinde incelenmesi
(2016)Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının farklı alanlardaki öğretim elemanlarına yönelik metaforları çerçevesinde öğretim elemanlarının eğitim felsefelerini belirlemektir. Nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseni ... -
20. yüzyılda ilerlemeci bir filozof: William H. Kilpatrick
(2016)Bu çalışmanın amacı ilerlemeci eğitim felsefesinin Dewey ile birlikte teorisyenlerinden biri olan William H. Kilpatrick'in eğitim felsefesi ve ileri sürdüğü proje yönteminin esaslarını inceleyerek günümüze olan yansımalarını ... -
A comparative investigation of the chemistry curricula of Finland and Turkey
(2016)Bu çalışmada, Finlandiya ve Türkiye'deki kimya öğretim programları kazanım, içerik ve değerlendirme yönünden karşılaştırılarak benzerlik ve farklılıkları ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu amaca yönelik olarak çalışmada yatay ... -
İlkokul 4. Sınıf matematik dersinde oluşturulan öğretim tasarımına dayalı uygulamaların etkililiği
(2017)Bu araştırmanın amacı İlkokul 4. sınıf matematik dersinde Dick ve Carey öğretim tasarımı modeli esas alınarak oluşturulan özgün öğretim tasarımına dayalı uygulamaların, öğrencilerin bilişsel, sosyal becerilerine, duyuşsal ...