Güncel Gönderiler: Bandırma İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Toplam kayıt 221, listelenen: 81-100
-
Mevsimsel birim kök testi
(2006)Bu çalışmada Türkiye ekonomisine ait GSMH, tüketim, ihracat ve ithalat serilerinin gösterdiği mevsimsel yapı araştırılmıştır. 1989:1-2004:4 yılları arasında üçer aylık olarak alınan bu serilerin, stokastik mevsimsellik mi ... -
Farklı sektörlerde faaliyetlerini sürdüren işletmelerde zaman yönetimi üzerine ampirik bir araştırma: Bursa ili örneği
(2007)Günümüz yönetim anlayışında bir işletmenin en değerli kaynağı zamandır. Zaman yitirildiğinde geriye dönüşü hiçbir şekilde mümkün olmayan ve genellikle ihmal edilen bir kaynaktır. Dolayısıyla, literatürde de zaman yönetiminin ... -
Laik Türkiye Cumhuriyeti, ordu ve burjuva sınıfı
(2008)Makale, Müslüman nüfusa sahip Türkiye Cumhuriyetinin, kuruluşunun milli/ yerli burjuva sınıfının yokluğunda gerçekleştiğini ve bu nedenle Ordu’ya emanet edildiğini belirterek analize başlamaktadır. Türkiye Cumhuriyetinin ... -
Döviz kuru ve hisse senetleri fiyatları arasındaki nedensellik ilişkisi
(2006)Bu çalışmada Türkiye 'de hisse senetleri piyasası ve döviz kuru arasındaki ilişki, zaman serisi analiziyle aylık veriler kullanılarak araştırılmıştır. Bu amaçla, döviz kuru, İstanbul Menkul Kıymetler Borsası ulusal 100 ... -
Algılanan hizmet kalitesinin müşteri değerlendirme sürecine yansımaları ve sadakat üzerindeki etkisi: Havayolu endüstrisinden bulgular
(2006)Uzun dönemli pazar başarısı ve sürdürülebilir bir rekabet avantajı elde etme açısından tüm işletmeler müşterileri ile ilişkilerini geliştirmeyi ve kendilerini müşterilerinin gözünde vazgeçilmez hale getirmeyi amaçlamaktadırlar. ... -
Örgütsel-yönetsel motivasyon faktörlerinin çalışanların performans ve verimliliğine etkilerini incelemeye yönelik ampirik bir çalışma: Hizmet ve endüstri işletmesi örneği
(2008)Bu çalışmanın amacı örgütsel-yönetsel motivasyon uygulamalarının çalışanların performans ve verimliliği üzerinde etkisi olup olmadığını belirlemek ve varsa bu etkinin hangi boyutlarda ortaya çıktığını saptamaktır. Günümüz ... -
Global pazarlamada toplumsal kültür farklılıklarının önemi (çokuluslu şirket ve yerel kültür örnekleri)
(2007)Global pazarlarda faaliyet gösteren işletmelerin başarısındaki en önemli faktör, hedef alınan dış pazarlarda, ihtiyaçların karşılanma biçiminin ve talep edilecek mal ve hizmetlerin neler olduğunun bilinmesidir. Bu çalışma, ... -
Hisse senedi getirilerinde volatilite ve otokorelasyon ilişkisi:Ear-Garch modeli
(2008)Bu çalışmada İstanbul Menkul Kıymetler Borsası (IMKB100,IMKB50,IMKB30) endeksleri günlük verileri ve koşullu heteroskedastik hata terimine sahip üstel otoregresif volatilite modeli (EAR-GARCH) kullanılarak endeks getirilerinde ... -
Üniversiteli tüketicilerin 'çevreci tüketim' tutumları ve satın alma davranışlarına etkileri
(2007)Bu çalışma, tüketicilerin 'çevreci tüketime' yönelik tutumlarını oluşturan yapıyı incelemektedir. Tüketim toplumundan 'çevreci tüketim toplumu'na geçiş, ancak, çevreci tüketicilerle mümkün olabilecektir. Bu çalışmada çevreci ... -
The Cyprus conflict and the question of identity
(2008)This article examines the ongoing conflict on Cyprus between Greek and Turkish ethnic groups in the context of identity problem and ties the essence of the issue to the absence of Cypriot identity. The reasons inhibiting ... -
Production strategies in knowledge-based economy
(2006)Dünyada bilgiye-dayalı ekonomilere yönelik bir dönüşüm yaşanmaktadır. Bu trend bilgiye dayalı ekonomilerde en önemli üretim faktörü olan bilginin üretilmesi, depolanması, işlenmesi ve dağıtılması süreçlerinin önemini ... -
Hisse senedi fiyatlarıyla yabancı işlem hacmi arasında nedensellik: Toda-Yamamoto yaklaşımı
(2008)Bu çalışmada İstanbul Menkul Kıymetler Borsasında (İMKB) IMKB100 endeks fiyatlarıyla net yabancı işlem hacmi arasındaki nedensellik incelenmiştir. Ekonometrik metot olarak farklı mertebeden entegre seriler arasındaki ... -
Endüstriyel müşteri sadakati: Müşterinin değer algılaması ve değer odaklılık düzeyinin rolü -GSM sektöründen bir örnek
(2008)Bu çalışma, endüstriyel pazarlarda müşteri sadakati ile müşterinin değer algdaması arasındaki ilişkiyi analiz etmektedir. Ayrıca endüstriyel müşterinin değer algılamasının, müşterinin "değer-odaklı" olup olmaması ile ... -
Gelişmekte olan ülkelerde doğrudan yabancı yatırımlar ve ekonomik büyüme ilişkisi
(2008)Bu çalışmada, doğrudan yabancı yatırımlar ile ekonomik büyüme arasındaki nedensellik ilişkisi, dokuz gelişmekte olan ülkenin 1970–2006 yıllarını kapsayan verileri kullanılarak incelenmiştir. Toda Yamamoto (1995) nedensellik ... -
Yöneticilerin örgütsel bağlılık, iş tatmini ve rol stres kaynakları arasındaki ilişkiler: Yapısal denklem modeliyle beyaz et sektöründe bir alan uygulaması
(2008)Bu çalışmada beyaz et sektöründe yöneticilerin örgütsel bağlılık, iş tatmini ve rol stres kaynakları arasındaki ilişkiler araştırılmıştır. Pilot bölge olarak seçilen Bandırma’daki beş büyük firmanın yöneticilerine uygulanan ... -
Bandırma'nın girişimcilik potansiyelinin değerlendirilmesi
(2008)Girisimcilik konusu son yıllarda genel ve özellikle bölgesel kalkınmanın gelistirilmesinde önemli bir yer tutmakta, bazen de tek strateji olarak hem yönetimlerin hem de akademik çevrelerin ilgisini çekmektedir. Bu baglamda ... -
Bilişim teknolojileri kamu sektöründeki hantallaşmayı önler mi? Bir panel analizi
(2006)Bilişim teknolojilerinde meydana gelen gelişmelerin maliyetleri düşürme, rekabeti arttırma, demokrasiyi geliştirme, yönetimi etkinleştirme ve üretim sürecinde zamana ve mekana dayalı kısıtları kaldırma (yakınsama) gibi ... -
Kentleşme ve kentsel istihdam, ekonomik büyüme için önemli bir potansiyel midir?
(2008)Kentlerin iktisadi büyümeyi genellikle ya ihracat ya da kentsel istihdam yoluyla etkilediği bilinci yaygındır. Ancak, şuana kadar ki çalışmalarda genellikle kentlerin ihracat potansiyelinin iktisadi büyümeyi sağladığı savı ... -
Vergi bilincine sahip bireylerin fiş veya fatura alma duyarlılığını etkileyen faktörler
(2007)Bu çalışmanın amacı, vergi bilincine sahip bireylerin fiş veya fatura alma duyarlılığını etkileyen faktörlerin belirlenmesidir. Çalışmanın veri setini 113 maliye öğretim elemanına uygulanan anket sonuçları oluşturmaktadır. ...