Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖvez, Filiz Tuba Dikkartın
dc.contributor.authorAkar, Nazlı
dc.date.accessioned2019-06-20T12:03:45Z
dc.date.available2019-06-20T12:03:45Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.citationDikkartin Övez, F. T. & Akar, N. (2018). The investigation of process of teaching function concept in an Adidactic learning environment. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 8(3), 469-502, http://dx.doi.org/10.14527/pegegog.2018.019en_US
dc.identifier.issn2148-239X
dc.identifier.urihttps://10.14527/pegegog.2018.019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/5494
dc.descriptionÖvez, Filiz Tuba Dikkartın (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractThis study investigates the learning of the concept of functions in an adidactic learning environment, explains the five phases of the adidactic learning environments defined in the Didactic Situation Theory and their interactions with the milieu generated within the given problem state of the students. It was carried out with 33 ninth grade students from an Anatolian high school in Balıkesir. This qualitative study was designed as a case study. Descriptive analysis was used to analyze the data from students’ worksheets, and the transcriptions of video records in order to investigate the outcomes of an adidactic learning environment in detail. Students’ performances in the teaching process were evaluated with a checklist for problem-solving, construction of function knowledge and interaction with the milieu. The results showed that the basic conditions of an adidactic learning environment were provided, the students with a high interaction with the milieu constructed function knowledge by completing each stage. The students’ display rates for the indicators on the checklist were 70.90 % for problem-solving, 77.77% for construction of function knowledge, and 80.00% for interaction with the milieu.en_US
dc.description.abstractAdidaktik bir öğrenme ortamında gerçekleştirilen fonksiyon kavramının öğretimine yönelik sürecin incelendiği bu çalışmada; Didaktik Durumlar Teorisinde tanımlanan adidaktik öğrenme ortamlarının beş evresi açıklanmış ve öğrencilerin verilen problem durumu çerçevesinde oluşturulan milieu ile etkileşimleri incelenmiştir. Çalışma Balıkesir ilinde yer alan bir Anadolu lisesinde öğrenim gören 33 dokuzuncu sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması modeli benimsenmiştir. Adidaktik bir öğrenme ortamında ortaya çıkan durumların ayrıntılı olarak incelenmesi amacıyla öğrenci çalışma kâğıtları ve video kayıtları ile elde edilen veriler betimsel olarak analiz edilmiştir. Öğrencilerin öğretim sürecinde sergiledikleri performanslar “problem çözme”, “fonksiyon bilgisini oluşturma” ve “miliue ile etkileşimleri” açısından hazırlanan kontrol listesiyle değerlendirilmiştir. Çalışmanın sonucunda adidaktik ortamın temel şartlarının sağlandığı, milieu ile etkileşimleri yüksek olan öğrencilerin evreleri tamamlayarak fonksiyon bilgisini oluşturdukları görülmüştür. Ayrıca öğretim sürecinin değerlendirilmesine ilişkin kontrol listesinde yer alan göstergelere yönelik öğrencilerin bu göstergelerdeki davranışları sergileme oranlarının problem çözme % 70.90, fonksiyon bilgisini oluşturma % 77.77, milieu ile etkileşim kategorileri için %80.00 olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherPegem Akad Yayıncılıken_US
dc.relation.isversionof10.14527/pegegog.2018.019en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAdidactic Learning Environmentsen_US
dc.subjectThe Concept Of Functionsen_US
dc.subjectMathematics Educationen_US
dc.subjectInteraction With The Milieuen_US
dc.subjectAdidaktik Öğrenme Ortamıen_US
dc.subjectFonksiyon Kavramıen_US
dc.subjectMatematik Eğitimien_US
dc.subjectMiliue ile Etkileşimen_US
dc.titleThe investigation of process of teaching function concept in an adidactic learning environmenten_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalPegem Eğitim ve Öğretim Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0003-2646-5327en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-1356-2681en_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage469en_US
dc.identifier.endpage502en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster