Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorMaltepe, Saadet
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:50Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:50Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.issn1300-3542
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/5117
dc.description.abstractYazma becerisi,yazma sürecinde yaşanan psikolojik, dilbilgisel ve bilişsel so­runlardan dolayı öğrencilerin genellikle en çok zorlandıkları dil becerisidir. Ayrıca Türkçe derslerindeki öğrenme-öğretme süreçlerinde gerçekleşen yazma uygulama­ları da hem öğrencilerin yazmaya karşı olumsuz tutum geliştirmelerine hem de yaz­mayı zor bir beceri olarak algılamalarına neden olmaktadır. Türkçe öğretimindeki yazma uygulamalarında yaşanan sorunların çözümünde süreç merkezli bir yakla­şım olarak nitelendirilen yaratıcı yazma yaklaşımının bir seçenek olabileceği dü­şünülmektedir. Bu çalışmada, yaratıcı yazma yaklaşımının dilin etkili ve yaratıcı kullanılabilmesine olanaklar sağlayan, yazma öğretimi sürecinin her aşamasında öğrenciyi etkin kılan ve diğer dil becerilerini kullanmayı gerektiren yapısı ana hat­larıyla tanıtılmaya çalışılmıştır.en_US
dc.description.abstractWriting skill is one of the language skills students have the most difficulty due to the psychological, grammatical and cognitive problems faced by the students in writing process. Additionally, writing activities performed in teaching-learning processes in Turkish courses cause students both develop negative attitudes and perceive writing as a difficult skill. It is thought that the creative writing approach, which is accepted as a process based approach, could be an option in solving prob­lems faced in writing activities in Turkish courses. In this study, creative writing approach's certain characteristics such as facilitating active and creative usage of the language, keeping students active in every stage of the teaching process of writing and necessitating usage of other language skills were introduced briefly.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYaratıcı Yazmaen_US
dc.subjectTürkçe Öğretimien_US
dc.subjectYazma Öğretimien_US
dc.subjectCreative Writingen_US
dc.subjectTurkish Teachingen_US
dc.subjectWriting Teachingen_US
dc.titleTürkçe öğretiminde yazılı anlatım uygulamaları için bir seçenek yaratıcı yaklaşımıen_US
dc.title.alternativeAn alternative for the written expression activities in turkish language teaching: Creative writing approachen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalDil Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue132en_US
dc.identifier.startpage56en_US
dc.identifier.endpage66en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster