Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞahan, Hasan Hüseyin
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:45Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:45Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn1300-4832
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/5074
dc.description.abstractDeneysel olarak zenginleştirilmiş öğretim etkinliklerinin kazanımların gerçekleşme düzeyine ve öğrencilerin duyuşsal özelliklerine etkisini belirlemek amacıyla yapılandırılan bu araştırmada, ön test-son test kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Kazanımların gerçekleşme düzeyleri ile öğrencilerin duyuşsal özellikleri açısından deney ve kontrol grupları arasındaki farkın anlamlı olup olmadığını saptamada ön test puanlarına göre düzeltilmiş son test puan ortalamaları “Kovaryans Analizi” ile karşılaştırılmıştır. Farkın anlamlı olduğu durumlarda ise, farkın hangi gruplar arasında anlamlı olduğunu belirlemek için “Benforroni” tekniğinden yararlanılmıştır. Zenginleştirilmiş öğretim etkinliklerinin kazanımların gerçekleşme düzeyi ve öğrencilerin duyuşsal özelliklerinde belli oranlarda etkili olduğu, ancak bu etkinin beklenen düzeyde olmadığı saptanmıştır. Bulgular, kazanımların gerçekleşme düzeylerinin ve akademik özgüvenin hem öğrencilerin öğretim sürecine girişte sahip olduğu özelliklerinden hem de gerçekleşen öğretim sürecinin niteliğinden etkilendiğini ortaya koymuştur.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this test re-test experimental study was to investigate impact of enriched teaching activities on students #8217; academic self-concept and cognitive learning in 3rd grade mathematics classes. Analysis of covariance was used in comparing experimental and control groups #8217; means on educational outcomes (cognitive outcome) and affective learning. In order to do so, students #8217; means on post-test were adjusted according to their scores on the pretest. Significant differences were further examined with Benforroni test. Results showed that enriched teaching activities contributed to student #8217;s cognitive and affective learning. However, the contribution was not to the expected degrees. Results also showed that students #8217; academic self-confidence and their levels of achievement depended on the instructional process as well as students #8217; characteristics prior to instruction.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectProgram Değerlendirmeen_US
dc.subjectZenginleştirilmiş Öğretim Etkinliklerien_US
dc.subjectMatematik Öğretimien_US
dc.subjectCurriculum Assessmenten_US
dc.subjectEnriched İnstructional Activitiesen_US
dc.subjectMathematics Teachingen_US
dc.titleZenginleştirilmiş öğretim etkinliklerinin ilköğretim 3. sınıf matematik dersi öğretim programındaki kazanımların gerçekleşme düzeyine ve öğrencilerin akademik özgüven özelliklerine etkisien_US
dc.title.alternativeImpact of enriched teaching activities on students' academic self concept and cognitive learning in 3rd grade mathematics classesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue56en_US
dc.identifier.startpage607en_US
dc.identifier.endpage632en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster