Beşeri sistemler öğrenme alanında yerel bakış açısının önemi ve etkinlik önerileri
Özet
Ortaöğretim Coğrafya Öğretim Programı’nın içeriği ve buna göre hazırlanmış ders kitapları tetkik edildiğinde, bölgesel ve küresel bakış açılarına geniş ölçüde yer verilirken yerel bakış açılarının genellikle ihmal edildiği belirlenmiştir. Öğrencilerin kendi yaşam alanı ve yakın çevresini tanımaları son derece önemlidir. Bu sayede yakın çevresindeki problemleri çözmede ve doğru karar almada başarılı olurlar. Bu da ancak öğrencilerin alacağı coğrafya eğitiminin içerdiği coğrafi becerilerin ve etkinliklerin yerel çevreye uyumlu olması ile gerçekleştirilebilir. Bu çalışmada, coğrafya eğitiminde yerel ortama ilişkin aktivitelere yer verilmesinin önemi değerlendirilmeye çalışılmış ve yerel ortama ilişkin kazandırılması gereken çok sayıda coğrafi becerilere ve aktivite önerilerine yer verilmiştir. Ancak bu öneriler, programda yerel ortama ilişkin daha fazla etkinlik örneği sunma imkânı veren beşeri sistemler öğrenme alanına yönelik olacaktır. Programda bu öğrenme alanına ilişkin önerilen etkinlikler incelendiğinde, bunların yerel bakış açısını ve yerel ortama ilişkin coğrafi becerileri kazandırmada yetersiz kaldığı tespit edilmiştir. Bu çalışmada sözü edilen eksikliği gidermeye yönelik etkinlik örneklerine ve öğrencilere kazandırılması gereken coğrafi becerilere yer verilecektir. When geography textbooks, prepared according to new geography curriculum, are examined carefully in high schools in Turkey, it is seen that while the regional and global views were emphasized heavily, local views and explanations were neglected. It is very important for students to learn their own local living area and its surrounding. With this way, they can be successful to solve everyday problems near to them. In order to prepare our students in this matter, the content of geography textbooks and other materials need to focus on local explanations in activities. This study focuses on teaching geography for high schools students explaining activities about local environment. The paper suggests different geography activities so that students can gain so many geography skills. However, the suggestions will be only in the teaching area of #8220;human systems #8221; subject matters about regional environment emphasis. Since high school geography curriculum neglects the local environment emphasis, this paper provides some activities which may help to students gain different geography skills.