Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorHacıoğlu, Necdet
dc.contributor.authorİlban, Mehmet Oğuzhan
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:36Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:36Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn1300-0845
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4998
dc.descriptionHacıoğlu, Necdet (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractDestinasyonun etkin bir biçimde pazarlanabilmesi için, destinasyon yönetiminin belirlediği hedef kitleleri etkileyecek mesajları, sadece tutundurma karması metotlarıyla değil, tüm pazarlama karması elemanlarının da içinde bulunduğu ve yaratılan iletişim etkisiyle birlikte ele alınması gereken bütünleşik pazarlama iletişimini kullanarak vermesi gerekmektedir. Destinasyonun rakiplerininkinden farklı özellikleri ancak bu şekilde daha net ortaya koyulabilir ve istenilen marka yaratma çabaları başarıya ulaşabilir. Bunu yaparken de markanın en önemli bileşeni olan marka imajının da sürekli kontrol edilmesi ve yönetilmesi gerekmektedir. İç ve dış hedef kitlelerin destinasyonları nasıl algıladığı ancak bu şekilde anlaşılabilir ve dinamik tutulabilir. Iç hedef kitle olarak ifade edilen ve destinasyonları pazarlama görevini de üstlenen seyahat acentalarının destinasyon marka imajı algıları açıkça belirlenmelidir. Bu çalışmada A grubu merkez şube seyahat acenta yöneticilerinin marka imajı algıları belirlenmeye çalışılmıştır. Sonuçta A grubu seyahat acenta yöneticilerin destinasyon marka imajı algılarında önceliği, insan ve coğrafi konum özellikleri, memnuniyet ve deneyim ve aktivite ve etkinliklere verdikleri belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractAbstract: To market a destination effectively, the messages to affect the mass should be given by destination management using integrated marketing communications where there are marketing mix elements together with created communications effect, not only with promotion mix methods. The difference of the destination from that of the competitors will in this way be clear and the desired branding will be achieved. While doing this, the brand image, the most important component of the brand, should be controlled and managed continuously. The way destinations are perceived by the internal and external target massive will be understood in this way and kept dynamic. The perception travel agents for destination brand image should be determined clearly, because it is their duty to market destinations and they are called internal target massive. In this study, the brand image perceptions of group A central office travel agency managers are investigated. As a result, destination brand image perceptions priorities of group A travel agency managers are described as people and geographic position properties, satisfaction and experience, activity and facilities.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectIntegrated Marketing Communicationen_US
dc.subjectDestination Marketingen_US
dc.subjectDestination Brand Imageen_US
dc.subjectBütünleşik Pazarlama İletişimien_US
dc.subjectDestinasyon Pazarlamasıen_US
dc.subjectDestinasyon Marka İmajıen_US
dc.titleBütünleşik pazarlama iletişimi etkisiyle dastinasyon marka imajı üzerine bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeA study on destination brand image with integrated marketing communication effecten_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalÖNERİen_US
dc.contributor.departmentTurizm Fakültesien_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue30en_US
dc.identifier.startpage19en_US
dc.identifier.endpage37en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster