Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorNakiboğlu, Canan
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:31Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:31Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4954
dc.description.abstractBu çalışmada, deneyimli kimya öğretmenlerinin kimya ders kitaplarını ortaöğretim kimya dersleri sırasında kullanma durumlarının ve kimya öğretmen adaylarının ders kitapları ile ilgili bu durumu nasıl değerlendirdiklerinin belirlenmesi hedeflenmiştir. Bu amaçla, kimya öğretmen adaylarına, deneyimli kimya öğretmenlerinin ders kitaplarından derslerinde ne derece yararlandıklarının belirlenmesi ile ilgili bir proje çalışması yaptırılmıştır. Bu proje kapsamında kimya öğretmen adayları, araştırmacı tarafından hazırlanan yapılandırılmış görüşme formunu kullanarak deneyimli kimya öğretmenleri ile ilgili ikili görüşmeler yapmışlardır. Proje çalışmasının tamamlanmasından sonra öğretmen adaylarından, deneyimli kimya öğretmenlerinin ders kitaplarından yararlanma durumlarını değerlendirmeleri istenmiştir. Çalışmanın örneklemini, Balıkesir merkezde görevli 21 ortaöğretim kimya öğretmeni ve Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesine 2007-2008 Eğitim-Öğretim yılında öğrenim gören 21 Kimya Öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışma sonunda, deneyimli kimya öğretmenlerinin konu anlatımı sırasında ders kitaplarından çok fazla yararlanmadıkları ancak ünite sonu soru ve alıştırmaların kaynağı olarak ders kitaplarını kullandıkları belirlenmiştir. Bunun yanı sıra Üniversite Seçme Sınavının (ÖSS) deneyimli öğretmenlerin ders kitabı kullanımlarını etkilediği belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of the study is to determine how chemistry textbooks used by expert chemistry teachers are used during teaching process in secondary education, and to find how prospective chemistry teachers evaluate the situation mentioned. Thus, a project concerned with how expert chemistry teachers use them in their classes was carried out. Based on the research context, an interview that was used to interview with expert chemistry teachers by prospective chemistry teachers was prepared by the author. Next, prospective chemistry teachers were asked to evaluate how expert chemistry teachers used textbooks. The sample group of the study consisted of 21 expert high school chemistry teachers working at schools in Balıkesir and 21 prospective chemistry teachers studying at Education Faculty of Balıkesir University during 2007-2008 academic years. The findings of the study revealed that expert chemistry teachers did not use textbooks during their teaching process while they used them as the sources of problems and exercises at the end of units. Furthermore, it was found that University Entrance Exam (OSS) had an effect on how to use the textbooks by teachers.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOrtaöğretim Kimya Ders Kitaplarıen_US
dc.subjectDeneyimli Kimya Öğretmenlerien_US
dc.subjectKimya Öğretmen Adaylarıen_US
dc.subjectSecondary School Chemistry Textbooksen_US
dc.subjectExpert Chemistry Teachersen_US
dc.subjectProspective Chemistry Teachersen_US
dc.titleDeneyimli kimya öğretmenlerinin ortaöğretim kimya ders kitaplarını kullanımlarının incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination on expert chemistry teachers' secondary school chemistry textbook usageen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage91en_US
dc.identifier.endpage101en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster