Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞahin, Seda
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:08Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:08Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1304-7590
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4665
dc.description.abstractÇalışmanın amacı; turistlerin, rehberin iletişim yeterliliklerine verdikleri öneme ve rehberin iletişim performansına yönelik görüşlerinin faklı kültürlere sahip turistler açısından nasıl algılandığını ve kültürlere göre ne şekilde farklılaştığının incelenmesidir. Çalışmada kültürlerarası iletişim, turist rehberliği ve kültürlerarası araştırmalar ile ilgili yazın taraması yapılmıştır. Daha sonra Antalya'ya paket turlarla gelen Alman, İngiliz ve Rus turistlerin rehberin iletişim yeterliliklerine verdikleri öneme ve rehberin iletişim performansına ilişkin görüşlerini belirlemeye yönelik olarak hazırlanan anket aracılığıyla veriler toplanmıştır. Araştırma sonucunda kültürün, turistlerin iletişim ve turist rehberinin iletişim performansına yönelik görüşlerini etkileyen önemli bir değişken olduğu belirlenmiştir. Bu noktada ortaya çıkan önemli bir başka sonuç ise; İngiliz turistlerin Alman ve Rus turistlere göre turist rehberinin iletişim yeterliliklerine daha fazla önem verdiği ve rehberin performansını daha yeterli gördüğüdüren_US
dc.description.abstractThe aim of this study was to determine the differences of the tourists’ perceptions about the importance of tourist guides’ communication competence and performance. After a review of literature related to intercultural communication, tourist guiding and cross-cultural research, data were collected through a questionnaire to determine the perceptions of German, British and Russian tourists, which visited Antalya with package tours, about the importance of tourist guides’ communication competence and performance. As a result of this study it is found that culture is an important variable that affect the perceptions of tourists about communication and the communication performance of tourist guide. Another important result of this study is that British tourists give more importance to communication and found tourist guides communication performance more sufficient then German and Russianen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimler Tarihien_US
dc.titleTurist rehberlerinin iletişim yeterlilikleri: Kültürlerarası bir karşılaştırmaen_US
dc.title.alternativeTourist Guides’ Communication Efficiencies: A Cross-Cultural Comparisionen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSeyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisien_US
dc.contributor.departmentTurizm Fakültesien_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage52en_US
dc.identifier.endpage69en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster