Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKöroğlu, Özlem
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:06Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:06Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1302-6739
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4616
dc.description.abstractTurist rehberlerinin içsel ve dışsal iş doyum düzeyleri ile genel iş doyum düzeyi arasındaki ilişkilerin belirlenmesi amaçlanan bu çalışmada anket tekniği kullanılarak turist rehberleri üzerinde bir araştırma yapılmıştır. Elde edilen veriler, faktör analizi, güvenirlik analizi, aritmetik ortalama, korelasyon ve regresyon analiz yöntemleri kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda rehberlerin içsel doyum düzeylerinin yüksek, dışsal doyum düzeylerinin ve genel doyum düzeylerinin ise orta seviyede olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca genel iş doyumunu en fazla etkileyen değişkenin içsel doyum olduğu tespit edilmiştir. Rehberlerin genel iş doyumu maddelerinden en fazla işletme politikaları, sorumluluk ve sosyal hizmet maddelerinden doyum sağladıkları saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractAn investigation conducted on tour guides using the questionnaire technique will be presented. This study aims to determine the relationship between the levels of intrinsic and extrinsic job satisfaction with level of general job satisfaction. The collected data were analyzed by using factor analysis, reliability analysis, arithmetic means, correlation and regression analysis. At the end of the study a high levels of intrinsic satisfaction and a mid-level extrinsic and general job satisfaction of the respondents were found. The most affeBalıkesir Üniversitesi, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu, Balıkesir, Türkiyecting variable of the general job satisfaction was intrinsic satisfaction and it is found that the tour guides enjoyed the most satisfaction from company policies, responsibility and social service.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectGenel İş Doyumuen_US
dc.subjectDoyum Düzeyien_US
dc.subjectİçsel Doyumen_US
dc.subjectDışsal Doyumen_US
dc.subjectTurist Rehberlerien_US
dc.subjectTurizm Genaral Job Satisfactionen_US
dc.subjectSatisfaction Levelen_US
dc.subjectIntrinsic Satisfactionen_US
dc.subjectExtrinsic Satisfactionen_US
dc.subjectTour Guidesen_US
dc.subjectTourismen_US
dc.titleİçsel ve dışsal iş doyum düzeyleri ile genel iş doyum düzeyi arasındaki ilişkinin belirlenmesi: Turist rehberleri üzerinde bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeDetermination of the relationship between the levels of intrinsic and extrinsic job satisfaction with level of general job satisfaction: An investigation on tour guidesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalDoğuş Üniversitesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentTurizm Fakültesien_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage275en_US
dc.identifier.endpage289en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster