Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKılıç, Recep
dc.contributor.authorKeklik, Belma
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:05Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:05Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1301-3688
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4596
dc.descriptionKılıç, Recep (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractİnovasyon kelimesi yeniliği çağrıştırmaktadır. İşletme içerisindeki çeşitli boyutlarda yenilikçi yaklaşımlar uygulanmasını temsil etmektedir. Bu çalışmada inovasyonun KOBİ’ler açısından uygulanabilirliği değerlendirilmiştir. Bu amaçla KOBİ’lerin genel firma özelliklerinin inovasyon uygulamalarına etkisi tespit edilmeye çalışılmıştır. Genel firma özellikleri olarak beş boyut ele alınmıştır. Bunlar; firma büyüklüğü, firma yaşı, hukuki statüsü, faaliyet alanı, Ar-Ge’ye ayrılan pay olarak belirlenmiştir. Bu beş boyut ile dört farklı inovasyon türü; ürün, pazar, süreç ve organizasyonel inovasyon, değerlendirilmiştir. Çalışma Balıkesir ilinde bulunan küçük ve orta büyüklükteki işletmeleri kapsamaktadır. Çalışma sonucunda, firma büyüklüğünün pazar ve organizasyonel inovasyon ile; firma yaşının ürün ve organizasyonel inovasyon ile; faaliyet alanının organizasyonel inovasyon ile; Ar-Ge’ye ayrılan payın ürün inovasyonu, süreç inovasyonu ve organizasyonel inovasyon ile pozitif yönde ilişkili olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe word “innovation” implies novelty, modernity, change and improvement. It represents the new applications in various dimensions of the organization. In this study, application of innovation by small and medium sized organizations (SME’s) is evaluated. We tried to find out how general Organization features effect the application of innovation in SME’s. Five dimensions such as, organization size, Organization age, legal status, sector and share of R D (research and development ) department are taken as the general Organization features. Within this study, we tried to evaluated four different innovation types which are product innovation, process innovation, market innovation and organizational innovation along with the Organization features mentioned above. Study is conducted in SME’s in Balıkesir province. As a conclusion of this study, it is found that there is a positive relationship between organization size and market innovation. Again there is a positive relationship between organization size and organizational innovation. Also there is a positive relationship between organization age and product innovation. Similarly, there is a positive relationship between organization age and organizational innovation. On the other hand, there is a positive relationship between sector and organizational innovation. Lastly, share of R D has a positive relation with product innovation, organizational innovation and process innovation.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleKobi’lerde genel firma özelliklerinin inovasyon uygulamalarına etkisi: Balıkesir ilinde bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeThe effect of general firm specialities on innovation applications in sme’s: A research in Balikesiren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalErciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue39en_US
dc.identifier.startpage93en_US
dc.identifier.endpage118en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster