Kobi’lerde genel firma özelliklerinin inovasyon uygulamalarına etkisi: Balıkesir ilinde bir araştırma
Özet
İnovasyon kelimesi yeniliği çağrıştırmaktadır. İşletme içerisindeki çeşitli boyutlarda yenilikçi yaklaşımlar uygulanmasını temsil etmektedir. Bu çalışmada inovasyonun KOBİ’ler açısından uygulanabilirliği değerlendirilmiştir. Bu amaçla KOBİ’lerin genel firma özelliklerinin inovasyon uygulamalarına etkisi tespit edilmeye çalışılmıştır. Genel firma özellikleri olarak beş boyut ele alınmıştır. Bunlar; firma büyüklüğü, firma yaşı, hukuki statüsü, faaliyet alanı, Ar-Ge’ye ayrılan pay olarak belirlenmiştir. Bu beş boyut ile dört farklı inovasyon türü; ürün, pazar, süreç ve organizasyonel inovasyon, değerlendirilmiştir. Çalışma Balıkesir ilinde bulunan küçük ve orta büyüklükteki işletmeleri kapsamaktadır. Çalışma sonucunda, firma büyüklüğünün pazar ve organizasyonel inovasyon ile; firma yaşının ürün ve organizasyonel inovasyon ile; faaliyet alanının organizasyonel inovasyon ile; Ar-Ge’ye ayrılan payın ürün inovasyonu, süreç inovasyonu ve organizasyonel inovasyon ile pozitif yönde ilişkili olduğu tespit edilmiştir. The word “innovation” implies novelty, modernity, change and improvement. It represents the new applications in various dimensions of the organization. In this study, application of innovation by small and medium sized organizations (SME’s) is evaluated. We tried to find out how general Organization features effect the application of innovation in SME’s. Five dimensions such as, organization size, Organization age, legal status, sector and share of R D (research and development ) department are taken as the general Organization features. Within this study, we tried to evaluated four different innovation types which are product innovation, process innovation, market innovation and organizational innovation along with the Organization features mentioned above. Study is conducted in SME’s in Balıkesir province. As a conclusion of this study, it is found that there is a positive relationship between organization size and market innovation. Again there is a positive relationship between organization size and organizational innovation. Also there is a positive relationship between organization age and product innovation. Similarly, there is a positive relationship between organization age and organizational innovation. On the other hand, there is a positive relationship between sector and organizational innovation. Lastly, share of R D has a positive relation with product innovation, organizational innovation and process innovation.
Kaynak
Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi DergisiCilt
0Sayı
39Koleksiyonlar
- İşletme-Makale Koleksiyonu [104]
- TR Dizin-Makale Koleksiyonu [3387]