Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorMaltepe, Sedat
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:02Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:02Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1302-2431
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4511
dc.description.abstractAytül Akal’ın çocuklar için yazdığı öykülerinde çocukların yaşamsal, gelişimsel, korunma ve katılım haklarına ne düzeyde yer verildiğini belirlemek amacıyla yapılan bu çalışmada, bir nitel araştırma yöntemi olan doküman incelemesi kullanılmıştır. Aytül Akal’ın çocuklar için yazmış olduğu kitapların araştırma evrenini oluşturduğu çalışmada, 8-12 yaş aralığındaki çocuklara yönelik sekiz öykü kitabı örneklem olarak seçilmiştir. Buna göre araştırmanın veri toplama kaynağını; Babamın Sihirli Küresi(K1), Babam Duymasın(K2), Benim Babam Sihirbaz(K3), Annem Neden Çıldırdı?(K4), Kızım Nerdesin?(K5), Oğlum Nerdesin?(K6), Kızım, Ben Çocukken...(K7), Oğlum, Ben Çocukken...(K8) adlı öykü kitapları oluşturmaktadır. Öykü kitaplarından elde edilen veriler içerik analizi tekniğiyle çözümlenmiştir. İncelenen tüm kitaplarda çocukların katılım hakları ile ilgili anlatımlara (%49.57) en fazla yer verildiği görülmektedir. Bunu, gelişimsel haklar ile ilgili anlatımlar (%25.68) ve yaşamsal haklar ile ilgili anlatımlar (%18.01) izlemektedir. Aytül Akal’ın incelenen öykü kitaplarında en az çocukların korunma hakları ile ilgili anlatımlara (%6.74) yer verildiği görülmüştür.en_US
dc.description.abstractIn this study, aimed at determining at what level children’s vital, provisional, protection and participation rights took place in short stories for children written by Aytül Akal, document analysis as a qualitative research method, was used. In the study where the population is constituted of Aytül Akal’s short stories for children, eight story books aimed at 8-12 year old children were selected to form the sample. Hence, the books titled Daddy’s Magic Globe (K1), Don’t Let the Daddy Know (K2), My Daddy Is a Wizard (K3), Why Did My Mom Get Crazy (K4), Daughter, Where Are You? (K5), Son, Where Are You? (K6), Daughter, When I Was a Child...(K7), and Son, When I Was a Child...(K8) constitute the source for data collection. The data gathered from the story books were analyzed by the content analysis technique. In the books analyzed, expressions about children’s participation rights took place the most, (49.57%). This was followed by expressions related to provisional (25.68%) and vital rights (18.01%).The analysis of Aytül Akal’s short story books reveal that expressions about children’s protection rights are at least (6.74%).en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimler Tarihien_US
dc.titleAytül Akal’ın öykülerinde çocuk haklarıen_US
dc.title.alternativeChildren’s rights In Aytül Akal’s short storiesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAkademik Araştırmalar Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue58en_US
dc.identifier.startpage141en_US
dc.identifier.endpage156en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster