Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKöroğlu, Özlem
dc.contributor.authorGüzel, Fatma Özlem
dc.date.accessioned2019-05-16T19:33:38Z
dc.date.available2019-05-16T19:33:38Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4433
dc.descriptionKöroğlu, Özlem (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractDestinasyon imajının dinamik ve değişken yapısı, onun sürekli olarak ölçülmesini ve geliştirilmesine yönelik çalışmalar ve araştırmalar yapılmasını gerekli kılmaktadır. Bu noktada bu çalışmanın temel amacı kültürel destinasyonlara yönelen turistlerin karakterlerini ve davranışlarını analiz etmek, ziyaretçilerin kültürel değer algıları ile destinasyon imajı arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Bu amaçtan yola çıkarak 2013 yılı Türk Dünyası Kültür Başkenti seçilen Eskişehir ilini kültür amaçlı ziyaret eden yabancı turistlere anket uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde, frekans, aritmetik ortalama, güvenirlik, regresyon, bağımsız grup t testi, tek yönlü varyans analizli (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırma sonucunda katılımcıların çoğunluğunun bilgi kaynağı olarak interneti kullandığı ve yeni kültürler keşfetmek için seyahat ettikleri sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca destinasyon imajını en fazla etkileyen kültürel değerlerin duygusal değerler olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractDestinasyon imajının dinamik ve değişken yapısı, onun sürekli olarak ölçülmesini ve geliştirilmesine yönelik çalışmalar ve araştırmalar yapılmasını gerekli kılmaktadır. Bu noktada bu çalışmanın temel amacı kültürel destinasyonlara yönelen turistlerin karakterlerini ve davranışlarını analiz etmek, ziyaretçilerin kültürel değer algıları ile destinasyon imajı arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Bu amaçtan yola çıkarak 2013 yılı Türk Dünyası Kültür Başkenti seçilen Eskişehir ilini kültür amaçlı ziyaret eden yabancı turistlere anket uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde, frekans, aritmetik ortalama, güvenirlik, regresyon, bağımsız grup t testi, tek yönlü varyans analizli (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırma sonucunda katılımcıların çoğunluğunun bilgi kaynağı olarak interneti kullandığı ve yeni kültürler keşfetmek için seyahat ettikleri sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca destinasyon imajını en fazla etkileyen kültürel değerlerin duygusal değerler olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectIktisaten_US
dc.subjectIşletmeen_US
dc.subjectKültürel Değerleren_US
dc.subjectDestinasyon Imajıen_US
dc.subjectEskişehiren_US
dc.subjectCultural Valuesen_US
dc.subjectDestination Imageen_US
dc.subjectEskisehiren_US
dc.titleKültürel değerlerin destinasyon imajına etkisi: Eskişehir 2013 Türk dünyası kültür başkentine yönelik bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeThe effect of the cultural values on the destination image: A search in Eskisehir 2013 Turkish world capital of cultureen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİşletme Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentTurizm Fakültesien_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage187en_US
dc.identifier.endpage209en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster