Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorEr, Kemal Oğuz
dc.date.accessioned2019-05-16T19:33:22Z
dc.date.available2019-05-16T19:33:22Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1301-5265
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4336
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği Anabilim Dalı öğrencilerinin öğrenen özerkliği konusundaki görüşlerini çeşitli değişkenler açısından belirlemektir. Araştırma, Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Bölümü İngilizce Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim gören 252 öğretmen adayının katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Veriler, Sabancı (2007) tarafından Camilleri’nin 1999 yılında geliştirdiği “Learner Autonomy: The Teachers’ Views” adlı ölçeğinden adapte edilen “Öğ- renen Özerkliği Anketi” aracılığıyla toplanmıştır. Öğretmen adaylarının öğrenen özerkliği hakkındaki görüşlerine ait bulgular frekans analizi tekniği ve yüzde dağı- lım oranları hesaplanıp yorumlanmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının öğrenim türleri ve cinsiyetlerine göre birbirleri arasında karşılaştırılması için parametrik analiz teknikleri arasında yer alan t-testi (independent-samples t-test) kullanılmıştır. Çalışmada, çalışmaya katılan öğretmen adaylarının çoğunluğunun kendi öğrenme yöntemlerini belirleme, sınıf aktivitelerinin amaçlarını kavrama, grupla veya bireysel çalışmanın belirlenmesi, ders içeriğinin belirlenmesi, kendini değerlendirme ve ders amaçlarının belirlenmesi konularında öğrenen özerkliğinin teşvik edilmesinin uygun olduğu görüşünde olduğunu ortaya koymaktadır.en_US
dc.description.abstractThe general purpose of this study is to find out the students’ views on learner autonomy in terms of various variables at English Language Teaching Department of Balıkesir University Necatibey Education Faculty. This study was conducted with 252 students of the English Language Teaching Department as preservice teachers at Balıkesir University Necatibey Education Faculty.The data was collectedthrough the scale adapted by Sabancı (2007) from “Learner Autonomy: The Teachers’ Views” which was developed by Camirelli in 1999. The findings based on preservice teachers’ views were analyzed by calculating frequencies and percentages. Besides, for the comparison of preservise teachers’ learning type and gender among eachother, the independent-sample t-test taking part in parametric analysis techniques was used.This study revealed that the majority of the preservice teachers participated in the study had the opinion that it was appropriate to foster learner autonomy in terms of these aspects; finding out their own learning methods, formulating their own explanations, interaction pattern, course content, self-assessment and course objectives.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.subjectÖğrenen Özerkliğien_US
dc.subjectYabancı Dil Öğretimien_US
dc.subjectÖğretmen Adaylarıen_US
dc.subjectLearner Autonomyen_US
dc.subjectTeaching Foreign Languageen_US
dc.subjectPreservice Teacheren_US
dc.titleBalıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi ingilizce öğretmenliği anabilim dalı öğrencilerinin öğrenen özerkliği konusundaki görüşlerien_US
dc.title.alternativeELT learners’ vıews on learner autonomy at Balıkesir University Necatibey Education Facultyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue31en_US
dc.identifier.startpage17en_US
dc.identifier.endpage45en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster