Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖztekin, Anıl
dc.contributor.authorEr, Kemal Oğuz
dc.date.accessioned2019-05-16T19:33:09Z
dc.date.available2019-05-16T19:33:09Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1307-6086
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4251
dc.descriptionEr, Kemal Oğuz (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractBu çalışmada, Ortaöğretim 10. Sınıf Kimya Dersi Öğretim Programını, genel amaçlar, kazanımlar, etkinlikler ve değerlendirme boyutları açısından, programın uygulayıcıları olan öğretmenlerin görüşlerine göre değerlendirmek ve programın geliştirilmesine ilişkin öneriler ortaya koymak amaçlanmıştır. Çalışmada karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmada, (1) programda yer alan genel amaçların birbirini tamamlayıcı ve destekler nitelikte olduğu ancak öğrencilere kazandırılabilecek düzeyde olmadığı; (2) en fazla "Atomun Yapısı" ünitesindeki kimya içerik kazanımlarının kazanılmasında sorun yaşandığı; (3) etkinliklerin programda ayrıntılı olarak yer aldığı ancak programın, sınıf ortamında farklı etkinliklerin aynı anda uygulanmasına uygun nitelikteolmadığı; (4) değerlendirmenin içerik ve kazanımla tutarlı olduğu ancak geleneksel ve performansa dayalı ölçme araçlarının programa uygun nitelikte olmadığı sonuçlarına ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study it was aimed to evaluate 10th grade Chemistry Curriculum in terms of general aims, educational attainments, activities and evaluation according to the opinions of teachers who are responsible for implementation of curriculum and to introduce some suggestions for development of the curriculum. Mixed method was used in the study. The results of this study showed that (1) the general aims are complementary and supportive for each other but not in appropriate level for students, (2) the most problematic unit in the curriculum is "The structure of an Atom" because students had problems to gain the educational attainments about this unit, (3) the activities are included in curriculum in details, but the curriculum is not qualified for implementation of different activities in classroom simultaneously, (4) the evaluation is consistent with the content and the educational attainments but traditional and performance-based assessmenttools are not appropriate for the curriculumen_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectBilimsel Disiplinleren_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectProgram Evaluationen_US
dc.subject10th Grade Chemistry Curriculumen_US
dc.subjectChemistry Teachingen_US
dc.subjectProgram Değerlendirmeen_US
dc.subjectOrtaöğretim 10. Sınıf Kimya Dersi Öğretim Programıen_US
dc.subjectKimya Öğretimien_US
dc.titleEvaluation of secondary school 10th grade chemistry instructional curriculumen_US
dc.title.alternativeOrtaöğretim 10.sınıf kimya dersi öğretim programının değerlendirilmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalNecatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisien_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage128en_US
dc.identifier.endpage152en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster