Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKeklik, Belma
dc.contributor.authorKılıç, Recep
dc.contributor.authorYıldız, Harun
dc.contributor.authorYıldız, Bora
dc.date.accessioned2019-05-16T19:32:49Z
dc.date.available2019-05-16T19:32:49Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1309-2448
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4097
dc.descriptionKılıç, Recep (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractTeknolojinin gelişmesi ile birlikte işletmelerde bilgi teknolojilerinin kullanılması da yaygınlaşmıştır. Bilgi teknolojileri iş gereği olarak kullanıldığı gibi bazen de amaç dışında internette gezinme, sosyal medya takibi gibi amaçlarla kullanılabilmektedir. Bilgi ve iletişim teknolojilerinin işyerinde işletme amaçları dışında kullanımı sanal kaytarma olarak nitelendirilmektedir. Araştırmanın amacı, sanal kaytarma davranışlarının çalışanların örgütsel öğrenme yetenekleri/kapasitesi üzerindeki etkisini ölçmeye yöneliktir. Araştırma sonucunda, önemli sanal kaytarma davranışlarının çalışanların katılımcı karar alma ve dış çevre ile etkileşimden kaynaklanan örgütsel öğrenme kapasitesini pozitif yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Bu durum örgütte verimlilik kaybına neden olan kaytarma davranışlarının, örgütsel öğrenme kapasitesine olumlu etkilerinin de olabildiğini ortaya koymuştur. Araştırmanın bilim ve iş dünyasına katkısı yönüyle baktığımızda ise, bu araştırma ile örgütsel öğrenme yeteneklerine katkıda bulunan sanal kaytarma davranışlarının yasaklanmaktan ziyade işletme yararına nasıl yönlendirilebileceği sorusu gündeme gelmiştir.en_US
dc.description.abstractWith the improvement of technology, use of information technologies has become widespread in organizations. Information technologies have been used as a matter of course and sometimes could be used out of purpose as surfing on internet and following social media. Use of information and communication technologies out of purpose in offices has been named as cyberloafing. The aim of the research is to measure the effect of cyberloafing on organizational learning capacity of employees. At the end of the research, it has been concluded that important cyberloafing behaviors have affected organizational learning capacity (in terms of participative decision making and interaction with the external environment dimensions) positively. This issue has revealed that cyberloafing behaviors, which have caused the loss of productivity in the organization, could also affect learning capacity positively. When looked through to the research regarding of contribution to science and business world, it has come up with the agenda that how this research could be directed to the organization's benefit than the prohibition of cyberloafing behaviors which has contributed to organizational learning capacities.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimler Tarihien_US
dc.subjectSanal Kaytarmaen_US
dc.subjectİş Dışı İnternet Kullanımıen_US
dc.subjectÖrgütsel Öğrenmeen_US
dc.subjectTeknolojien_US
dc.subjectCyberloafingen_US
dc.subjectUse of İnternet Non-Worken_US
dc.subjectOrganizational Learningen_US
dc.subjectTechnologyen_US
dc.titleSanal kaytarma davranışlarının örgütsel öğrenme kapasitesi üzerindeki etkisinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeAn investigation of the effect of cyberloafing behaviors on organizational learning capacityen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİşletme ve Ekonomi Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage129en_US
dc.identifier.endpage144en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster