Sanal kaytarma davranışlarının örgütsel öğrenme kapasitesi üzerindeki etkisinin incelenmesi
Özet
Teknolojinin gelişmesi ile birlikte işletmelerde bilgi teknolojilerinin kullanılması da yaygınlaşmıştır. Bilgi teknolojileri iş gereği olarak kullanıldığı gibi bazen de amaç dışında internette gezinme, sosyal medya takibi gibi amaçlarla kullanılabilmektedir. Bilgi ve iletişim teknolojilerinin işyerinde işletme amaçları dışında kullanımı sanal kaytarma olarak nitelendirilmektedir. Araştırmanın amacı, sanal kaytarma davranışlarının çalışanların örgütsel öğrenme yetenekleri/kapasitesi üzerindeki etkisini ölçmeye yöneliktir. Araştırma sonucunda, önemli sanal kaytarma davranışlarının çalışanların katılımcı karar alma ve dış çevre ile etkileşimden kaynaklanan örgütsel öğrenme kapasitesini pozitif yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Bu durum örgütte verimlilik kaybına neden olan kaytarma davranışlarının, örgütsel öğrenme kapasitesine olumlu etkilerinin de olabildiğini ortaya koymuştur. Araştırmanın bilim ve iş dünyasına katkısı yönüyle baktığımızda ise, bu araştırma ile örgütsel öğrenme yeteneklerine katkıda bulunan sanal kaytarma davranışlarının yasaklanmaktan ziyade işletme yararına nasıl yönlendirilebileceği sorusu gündeme gelmiştir. With the improvement of technology, use of information technologies has become widespread in organizations. Information technologies have been used as a matter of course and sometimes could be used out of purpose as surfing on internet and following social media. Use of information and communication technologies out of purpose in offices has been named as cyberloafing. The aim of the research is to measure the effect of cyberloafing on organizational learning capacity of employees. At the end of the research, it has been concluded that important cyberloafing behaviors have affected organizational learning capacity (in terms of participative decision making and interaction with the external environment dimensions) positively. This issue has revealed that cyberloafing behaviors, which have caused the loss of productivity in the organization, could also affect learning capacity positively. When looked through to the research regarding of contribution to science and business world, it has come up with the agenda that how this research could be directed to the organization's benefit than the prohibition of cyberloafing behaviors which has contributed to organizational learning capacities.
Kaynak
İşletme ve Ekonomi Araştırmaları DergisiCilt
6Sayı
3Koleksiyonlar
- İşletme-Makale Koleksiyonu [104]
- TR Dizin-Makale Koleksiyonu [3404]