Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzbek, Volkan
dc.contributor.authorGünalan, Mustafa
dc.contributor.authorKoç, Fatih
dc.contributor.authorŞahin, Nisa Kıymet
dc.contributor.authorKaş, Eda
dc.date.accessioned2019-05-16T19:32:40Z
dc.date.available2019-05-16T19:32:40Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1304-4796
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4016
dc.descriptionÖzbek, Volkan (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı, turistlerin online rezervasyon sitelerinin kullanımına ilişkin risk ve maliyet algılarının, online rezervasyon teknolojisini kabullerini nasıl etkilediğini belirlemektir. Turistlerin online rezervasyon teknolojisini kabul seviyelerini belirlemek amacıyla, Teknoloji Kabul Modeli online rezervasyon teknolojisine uyarlanmıştır. Bu bağlamda algılanan risk ve algılanan maliyet değişkenleri ile Teknoloji Kabul Modelinin değişkenleri olan algılanan kullanım kolaylığı, algılanan kullanışlılık ve kullanıma yönelik davranışsal niyetler değişkenleri arasındaki ilişkiler test edilmiştir. Araştırmanın katılımcıları, Türkiye’nin önemli bir destinasyon merkezi olan Antalya’yı ziyaret etmekte olan 242 Rus turistten oluşmaktadır. Araştırmanın katılımcıları kolayda örneklem yöntemiyle belirlenmiş ve veriler yüz yüze anket yöntemi kullanılarak toplanmıştır. Değişkenler arası ilişki ve etkilerin analizinde Yapısal Eşitlik Modellemesi kullanılmıştır. Analiz sonuçları, turistlerin online rezervasyon teknolojisini kullanmaya ilişkin risk algılarının Teknoloji Kabul Modeli değişkenleri üzerinde olumsuz etkisi olduğunu gösterirken, maliyet algılarının bu değişkenler üzerinde olumu etkisi olduğunu ortaya koymaktadır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine how tourists’ online booking sites related risk and cost perceptions affect their adoption level of this technology. In order to detect tourists’ adoption level, Technology Acceptance Model (TAM) was adapted to online reservation technology. In this context, relationships between perceived risk, perceived cost, and the variables of TAM which are perceived ease of use, perceived usefulness, and behavioral intentions were tested. The participants of the study were 242 Russian tourists visiting Antalya, which is an important touristic destination in Turkey. In the research, participants were determined with the convenience sampling method and the data was gathered through face to face survey method. In the analyses of relationships between and effects sizes of variables, Structural Equation Modeling was used. The results revealed that tourists’ risk perceptions about using online reservation technology have negative effects on TAM variables while cost perceptions have positive effects on these variables.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBeşeri Bilimleren_US
dc.subjectOrtak Disiplinleren_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.subjectPerceived Risken_US
dc.subjectCosten_US
dc.subjectTechnology Acceptance Modelen_US
dc.subjectPerceived Usefulnessen_US
dc.subjectPerceived Ease of Useen_US
dc.subjectAlgılanan Risken_US
dc.subjectMaliyeten_US
dc.subjectTeknoloji Kabul Modelien_US
dc.subjectAlgılanan Kullanışlılıken_US
dc.subjectAlgılanan Kullanım Kolaylığıen_US
dc.titleThe effects of perceived risk and cost on technology acceptance: A study on tourists’ use of online bookingen_US
dc.title.alternativeRisk ve maliyet algılarının teknoloji kabulüne etkileri: Turistlerin online rezervasyon kullanımı üzerine bir çalışmaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalCelal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage227en_US
dc.identifier.endpage244en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster