Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzbek, Volkan
dc.contributor.authorKülahlı, Aycan
dc.date.accessioned2019-05-16T19:32:30Z
dc.date.available2019-05-16T19:32:30Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1303-0035
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/3912
dc.descriptionÖzbek, Volkan (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, tüketicilerin ürün ilgilenim düzeylerinin müşteri memnuniyeti üzerindeki etkisini parfüm ürünü özelinde ortaya koymaktır. Bu amaca ulaşmak için, Balıkesir Üniversitesi Burhaniye Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu öğrencileri arasından kolayda örnekleme yöntemi ile araştırmaya dâhil edilen 665 öğrenci üzerinde yüz yüze anket yöntemiyle bir uygulama gerçekleştirilmiştir. Farklı pek çok ürün kategorisine yönelik önceki çalışmalarda tüketici ilgileniminin müşteri memnuniyeti üzerindeki etkisi kanıtlanmıştır. Ancak bu etkinin parfüm üründe nasıl gerçekleştiğinin ortaya konduğu bir çalışmaya literatür araştırması sırasında rastlanmamıştır. Bu çalışmayla bu etki tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma sonuçları, tüketici ilgilenimi boyutlarından ilgi ve hedonik değerin memnuniyet üzerinde pozitif; hata olasılığının ise negatif bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir. Bu bulgulardan hareketle araştırma sonuçları yorumlanmış; yöneticilere ve akademisyenlere önerilerde bulunularak araştırma tamamlanmıştır.en_US
dc.description.abstractThe main aim of this study is to reveal the effect of consumers' product involvement levels on their customer satisfaction in terms of perfume. In order to achieve this goal, a research was implemented by using face to face survey method on 665 Balıkesir University Burhaniye School of Applied Science students who are determined with convenience sampling method. The effect of consumer involvement on customer satisfaction was proven in previous studies about a lot of different product categories. In the literature review, however, we couldn't find any study that reveals how this effect occurs in terms of perfume product. In this study it was attempted to identify this effect. The research results demonstrate that interest and hedonic value dimensions of consumer involvement have positive and risk probability has negative effects on satisfaction. With reference to these results, the findings were interpreted and the study was concluded with suggestions to researchers and managers.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.subjectTüketici İlgilenimien_US
dc.subjectMüşteri Memnuniyetien_US
dc.subjectTüketici İlgilenim Profilien_US
dc.subjectConsumer Involvementen_US
dc.subjectCustomer Satisfactionen_US
dc.subjectConsumer Involvement Profilesen_US
dc.titleTüketici ilgileniminin müşteri memnuniyeti üzerindeki etkisi: üniversite öğrencileri üzerinde bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeThe effect of consumer involvement on customer satisfaction: a study on university studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAbant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentBurhaniye Uygulamalı Bilimler Yüksekokuluen_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage111en_US
dc.identifier.endpage130en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster