Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇivici, Tülay
dc.date.accessioned2019-05-16T19:32:17Z
dc.date.available2019-05-16T19:32:17Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1301-7985
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/3744
dc.description.abstractBu çalışmada mimari tasarım firmalarının müşteri yönlülüğü incelenmiştir. Çalışma kapsamında, kuramsal bir model geliştirilmiştir. Bu kuramsal model, (1) müşteri memnuniyetlerinin belirlenmesinde kalite beklentisi, kalite algısı, değer algısının etkisinin olduğunu, (2) müşteri memnuniyetinin müşteri sadakatini etkilediğini önermektedir. Kuramsal modelin ileri sürdüğü önermeler, inşaat sektöründe faaliyet gösteren 143 yüklenici firmaya yapılan anket çalışmasıyla ampirik olarak test edilmiştir. Kuramsal modelin değişkenlerinin test edilmesi için yapısal denklem modeli kullanılmıştıren_US
dc.description.abstractIn this study, the customer orientation of architectural design firms is examined. A conceptual model is developed. These conceptual models proposes that (1) customer satisfaction is determined by quality expectations, perceived quality and perceived value, (2) there is a relationship between customer satisfaction and customer loyalty. These propositions were empirical tested by a survey of 143 contractors. Structural equation modeling was used to estimate the parameters of conceptual model. The research findings reveal that perceived quality and perceived value positively affect. On the other hand, quality expectations negatively affect customer satisfaction. In conclusion, it has been determined that there is a positive relationship between customer satisfaction and customer loyaltyen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOrtak Disiplinleren_US
dc.subjectMüşteri Yönlülüken_US
dc.subjectMüşteri Memnuniyetien_US
dc.subjectMüşteri Sadakatien_US
dc.subjectCustomer Orientationen_US
dc.subjectCustomer Satisfactionen_US
dc.subjectCustomer Loyaltyen_US
dc.titleMimari tasarım firmalarında müşteri yönlülük: Bir yapısal denklem modelien_US
dc.title.alternativeCustomer orientation in architectural design firms: Structural equation modelingen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage87en_US
dc.identifier.endpage98en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster