Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAydın, Selami
dc.contributor.authorHarputlu, Leyla
dc.contributor.authorUştuk, Özgehan
dc.contributor.authorGüzel, Serhat
dc.contributor.authorÇelik, Şeyda Savran
dc.date.accessioned2019-05-16T19:32:10Z
dc.date.available2019-05-16T19:32:10Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1305-578X
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/3619
dc.descriptionGüzel, Serhat (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractForeign language anxiety (FLA) has been mainly associated with adult language learners. Although FLA forms a serious problem in the foreign language learning process for all learners, the effects of FLA on children have been mainly overlooked. The underlying reason is that there is a lack of an appropriate measurement tool for FLA among children. In addition, FLA studies have included mostly the adult learners into research. Therefore, the current study intends to present the tests of reliability and validity for the Children's Foreign Language Anxiety Scale (CFLAS) and to report on the reliability, validity and factor structure of the scale. Results show that CFLAS is a reliable and valid tool to measure the levels of FLA among children aged 7-12 who learn English as a foreign language (EFL) in the Turkish EFL context.en_US
dc.description.abstractYabancı dil kaygısı, çoğunlukla yetişkin dil öğrencileri ile ilişkilendirilmiştir. Yabancı dil kaygısının, tüm yabancı dil öğrencileri için öğrenme sürecindeki ciddi bir sorun oluşturmasına rağmen, kaygının çocuklar üzerindeki etkileri yeterince dikkate alınmamıştır. Bunun altında yatan nedenlerden birisi, çocuklar arasında yabancı dil kaygısı ölçmek için uygun bir ölçme aracının eksikliğidir. Ek olarak, çalışmalar, çoğunlukla yetişkinler üzerine odaklanmaktadır. Bu nedenle mevcut çalışma, Çocuklarda Yabancı Dil Kaygı Ölçeği kullanılarak yapılan ölçümlere dayalı olarak; ölçeğin geçerlilik, güvenilirlik ve faktör yapısı hakkında bulgulara erişmeyi amaçlamaktadır. Sonuçlar, Çocuklarda Yabancı Dil Kaygı Ölçeğinin ülkemiz yabancı dil öğrenme sürecinde olan 7-12 yaş grubundaki çocuklar arasındaki olası kaygı düzeylerini ölçmek için geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu göstermektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDil Bilimen_US
dc.subjectDil ve Dil Bilimen_US
dc.subjectForeign Language Anxietyen_US
dc.subjectChildren’s Foreign Language Anxiety Scaleen_US
dc.subjectValidityen_US
dc.subjectReliabilityen_US
dc.subjectYabancı Dil Kaygısıen_US
dc.subjectÇocuklarda Yabancı Dil Kaygı Ölçeğien_US
dc.subjectGeçerliliken_US
dc.subjectGüvenilirliken_US
dc.titleThe children’s foreign language anxiety scale: Reliability and validityen_US
dc.title.alternativeÇocuklarda yabancı dil kaygı ölçeği: Geçerlilik ve güvenilirliken_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalJournal of Language and Linguistic Studiesen_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage43en_US
dc.identifier.endpage52en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster