Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSezer, Sevgi
dc.contributor.authorGüdek, Büşra Nur
dc.date.accessioned2025-04-22T06:17:46Z
dc.date.available2025-04-22T06:17:46Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.issn2267-5617
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.70521
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/17002
dc.description.abstractWith logistics operations, it has become extremely important to create customer value, establish company success, increase the added value of the business and the efficiency of commercial operations. As the market changes, competition increases in importance between supply chains and logistics operations. Therefore, achieving high performance business goals is highly dependent on supply chain management and logistics management. Inaddition, companies rely heavily on their ability to meet the expectations of the society and customers in the best way and the irability to bring added value to their activities in order to survive in tough competitive conditions and to improve their competitiveness. The condition for this is the successful planning and implementation of logistics activities. In otherwords, it depends on logistics performance. In this research, the effect of logistics performance of foreign trade companies on customer satisfaction and company performance is to examine. In line with the purpose, the online questionnaire consisting of the form for determining the descriptive characteristics of the participants and companies, logistics performance scale, companyperformancescaleandcustomersatisfactionscales; It was applied voluntarily to 406 company managers engaged in foreign trade in Çerkezköy and Çorlu in 2022. The obtained data were evaluated by means of SPSS 22.0 statistical program in computer environment. As a result of there search; By performing correlation analysis, it was concluded that there are positive and significant relationships between logistics performance, customer satisfaction and company performance and that an increase or decrease in logisticsen_US
dc.description.abstractLojistik operasyonlarla, müşteri değeri yaratmak, şirket başarısını tesis etmek, işin katma değerini ve ticari operasyonların verimlilini artırmak son derece önemli hale geldi. Pazar değiştikçe, rekabet tedarik zincirleri ve lojistik operasyonlar arasında önemi artmaktadır. Bu nedenle, yüksek performansta iş hedeflerine ulaşmak büyük ölçüde tedarik zinciri yönetimine ve lojistik yönetimine bağlıdır. Ayrıca şirketler, zorlu rekabet koşullarında ayakta kalabilmek ve rekabet güçlerini geliştirebilmek için toplumun ve müşterilerin beklentilerini en iyi şekilde karşılayabilme becerisi ve faaliyetlerine katma değer getirebilme yeteneklerine büyük ölçüde güvenmektedir. Bunun koşulu da, lojistik faaliyetlerin başarılı bir şekilde planlanıp uygulanmasına kalmaktadır. Diğer bir ifade ile lojistik performansa bağlıdır. Bu araştırmada, dış ticaret firmalarının lojistik performanslarının müşteri memnuniyeti ve firma performansına etkisini incelemektir. Amaç doğrultusunda katılımcıların ve firmaların tanımlayıcı özelliklerini belirleme formu, lojistik performans ölçeği, firma performans ölçeği ve müşteri memnuniyeti ölçeklerinden oluşan çevrimiçi anket; 2022 yılı içerisinde Çerkezköy ve Çorlu’da dış ticaret yapan 406 firma yöneticisine gönüllü olarak uygulanmıştır. Elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS 22.0 istatistik programı aracılığıyla değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda; korelasyon analizi yapılarak lojistik performans, müşteri memnuniyeti ve firma performansı arasında pozitif yönlü anlamlı ilişkilerin olduğu lojistik performansın artması veya azalmasının aynı doğrultuda müşteri memnuniyeti ve firma performansının da artmasına veya azalmasına neden olacağı sonucuna varılmıştır. Araştırmada yapılan regresyon analizi ile firmaların lojistik performanslarının müşteri memnuniyetini %22,7, firma performansını ise %29.6 düzeyinde açıkladığı saptanmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherInternational Balkan Universityen_US
dc.relation.isversionof10.7827/TurkishStudies.70521en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectForeign Tradeen_US
dc.subjectLogisticsen_US
dc.subjectLogistics Performanceen_US
dc.subjectCompany Performanceen_US
dc.subjectCustomer Satisfactionen_US
dc.subjectDış Ticareten_US
dc.subjectLojistiken_US
dc.subjectLojistik Performansıen_US
dc.subjectFirma Performansıen_US
dc.subjectMüşteri Memnuniyetien_US
dc.titleDış ticaret firmalarının lojistik performanslarının müşteri memnuniyeti ve firma performansına etkisi: Çerkezköy ve Çorlu firmaları üzerinde bir uygulamaen_US
dc.title.alternativeThe effect of performances of foreign trade firms on customer satisfaction and firm performance: an application on Çerkezköy and Çorlu firmsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTurkish Studies - Economics, Finance, Politicsen_US
dc.contributor.departmentBurhaniye Uygulamalı Bilimler Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0001-6958-3329en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-5619-6127en_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1495en_US
dc.identifier.endpage1520en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster