Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBayyiğit, Mehmet
dc.contributor.authorÇanakçı, Ahmet Ali
dc.date.accessioned2025-04-17T10:54:41Z
dc.date.available2025-04-17T10:54:41Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn2147-6152
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/16906
dc.description.abstractBu çalışmada, yüksek din öğretimi kurumlarında istihdam alanlarına göre bölümleşme konusu; ihtiyaç, beklenti ve değişim bağlamında incelenmiştir. Çalışmanın amacı, günümüze ve geleceğe ışık tutması bakımından tarihsel gelişim çerçevesinde genelde yüksek din öğretimi kurumları özelde ise ilahiyat/İslami ilimler fakültelerindeki program ve bölümleşme alanındaki paradigma değişikliklerini ele alıp, zaman içerisinde ortaya çıkan niceliksel ve niteliksel değişimler bağlamında bölümleşme ile ilgili öneriler ortaya koymaktır. Çalışmada, nitel araştırma deseni benimsenmiş, bu çerçevede literatür taraması ve doküman incelemesi yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmada ulaşılan sonuçlara göre; yüksek din öğretimi kurumlarında görev-sorumluluk ve istihdam alanının her zamankinden daha fazla genişlediği günümüzde, ilahiyat/İslami ilimler fakültelerinin bölümleşme konusunda teorik anlamda zengin bir tecrübeye ve kurumsal hafızaya sahip olduğu ancak yaklaşık yüz yıla yakın deneyim ve son kırk yılda zaman zaman yapılan deneme ve programların yeniden yapılandırılmasıyla ilgili uygulanabilir ve sürdürülebilir bir sonuca ulaşılamadığı anlaşılmaktadır. Bu çerçevede hem örgün hem de yaygın eğitimde alanında uzman, nitelikli din eğitimcilerinin yetiştirilmesi için ilahiyat fakültelerinde işlevsel ve istihdama yönelik bölümleşme paradigmasının hayata geçirilmesi gerektiği söylenebilir.en_US
dc.description.abstractIn this study, the subject of departmentalization according to employment areas in higher religious education institutions is examined in the context of need, expectation and change. The aim of the study is to discuss the paradigm changes in the curriculum and departmentalization of higher religious education in particular in the faculties of theology / Islamic sciences within the framework of historical development in terms of shedding light on the present and the future. Besides, in the context of quantitative and qualitative changes that have emerged over time, it is to make suggestions about departmentalization. In the study, qualitative research design was adopted, and literature review and document analysis methods were used in this framework. According to the results of the research; In today's world, where the field of duty-responsibility and employment in higher religious education institutions is expanding more than ever before, the faculties of theology / Islamic sciences have a rich theoretical experience and institutional memory in departmentalization, but about a hundred years of experience and occasional experiments in the last forty years and It is understood that a viable and sustainable result regarding the restructuring of the programs has not been achieved. In this context, it can be said that functional and employment-oriented departmentalization should be implemented in theology faculties in order to train qualified religious educators in both formal and non-formal education.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIğdır Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYüksek Din Öğretimi Kurumlarıen_US
dc.subjectProgramen_US
dc.subjectBölümleşmeen_US
dc.subjectİstihdamen_US
dc.subjectHigher Religious Education Institutionsen_US
dc.subjectDepartmentalizationen_US
dc.subjectEmploymenten_US
dc.titleYüksek din öğretimi kurumlarında bölümleşme sorunuen_US
dc.title.alternativeThe problem of departmentalization in higher religious education institutionsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalIğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentİlahiyat Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0003-2029-3720en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-6200-2763en_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue26en_US
dc.identifier.startpage369en_US
dc.identifier.endpage400en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster