Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBozok, Düriye
dc.contributor.authorKılıç, Arzu
dc.contributor.authorCevizkaya, Gülhan
dc.date.accessioned2025-04-15T07:20:37Z
dc.date.available2025-04-15T07:20:37Z
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.issn1307-1149 / 2146-0086
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/16855
dc.description.abstractSon yıllarda değişen ve gelişen yaşam koşullarına bağlı olarak insanların rekreasyon ve seyahat tercihlerinde bir takım değişmeler söz konusu olmuştur. Günümüz turistlerinin beklentilerinin değişmesi ve çevreye karşı duyarlılıklarının artmasına paralel olarak deniz-kumgüneş olgusu terk edilmiş, doğa ile iç içe olma arzusu ve otantik kültürleri tanıma isteği onları yeni bir arayış içerisine itmiştir. Bu gelişmeler kırsal yerleşmelerle iç içe ve doğal kaynaklara dayalı bir alternatif turizm çeşidi olan kırsal turizmin gelişmesine olanak tanımaktadır. Sahip olunan doğal ve kültürel değerlerin varlığı birçok yörede kırsal turizm için büyük bir potansiyelin var olduğunu göstermektedir. Turistlerin yöresel kültürleri ve yaşamları tanımak istemeleri onları kırsal alanlara doğru yöneltmektedir. Özellikle bir bölgeye ya da yöreye has, özünde doğal malzemeler kullanılarak el emeği ile ve sınırlı sayıda hazırlanan butik ürünlerin turistler tarafından tercih edilmesi o yöreye olan talepte önemli bir rol üstlenmektedir. Bu çalışmada butik ürünlerin kırsal turizm kapsamında önemini ortaya koymak ve yerel halkın bu ürünlere olan algılarını belirlemek amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda veriler anket yöntemiyle elde edilmiştir. Teorik çerçevede yöreye has doğal ürünler olan butik ürünler kırsal turizm kapsamında irdelenerek ele alınmış ve çalışmanın ileri safhalarında Balıkesir’in ilçelerinden olan Gönen’in butik ürünlerine yer verilmiştir. Son olarak butik ürünlerin kırsal turizme katkısını sağlamak için önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractIt has been occured some changes in the recreation and travel preferences of people depending on the living conditions which has been developed and changed for recent years. Parallel to the changes in the tourist expectations and the increase in their sensivites for the environment, the concept of sea-sand-sund has been left, the desire of being inside the nature and the wish of knowing the authentic cultures make them push in a new research. These developments have provided the improvement of the rural tourism on the base of the natural sources and together with the rural settlements. The existence of the natural and cultural values that we have show that there is a big potential for the rural tourism in our lots of areas. The desire of the tourist for knowing the local cultures and lives direct them to the rural areas. The preference of the boutique products prepared in the limited numer by using natural materials, particulary belonging to a region or an area, has an important role in the demand of that region. In the study, it has been aimed to introduce the importance of the boutique products in the rural tourism scope and to determine the perceptions of the local people for these products. In this direction, the datas have been obtained by the questionnaire methods. In the theoritizal frame, the boutique products which are products belonging to the region have been taken into consideration by examining in the rural extentation. In the advanced stages of this study it has been included the boutique products of Gonen which is one of the touristic town of Balikesir. Finally it has been given some suggestions to provide some contributions of the boutique products to the rural tourism.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnatolia Academy of Sciences Anatolia Bilim Akademisi Limited Şirketien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectKırsal Turizmen_US
dc.subjectButik Ürünen_US
dc.subjectGönenen_US
dc.subjectYerel Halken_US
dc.subjectRural Tourismen_US
dc.subjectBoutique Producten_US
dc.subjectGonenen_US
dc.subjectLocal Peopleen_US
dc.titleButik ürünlerin kırsal turizmin gelişimine etkileri konusunda yerel halkın algılarının belirlenmesi: Gönen örneğien_US
dc.title.alternativeTo determine the perception of the local people about the boutique products on the rural tourism development: The model of “Gonen”en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalInternational Journal of Social and Economic Sciencesen_US
dc.contributor.departmentTurizm Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-3703-6918en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-6284-4661en_US
dc.contributor.authorID0000-0003-1967-0496en_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage67en_US
dc.identifier.endpage75en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess